۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برگزاری نخستین نشست کتابخوان در قزوین
کد خبر: ۴۵۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد؛

برگزاری نخستین نشست کتابخوان در قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از برگزاری نخستین نشست کتابخوان استان قزوین با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب خبر داد.

برگزاری نخستین نشست کتابخوان در قزوین
مهدی رمضانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری نخستین نشست کتابخوان در قزوین اظهار کرد: نشست کتابخوان به منظور آشنایی عموم مردم با نحوه صحیح مطالعه به‌عنوان گام مهم در توسعه‌ فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ جامعه دارد از این رونشست کتابخوان به منظور به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.
وی افزود: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
رمضانی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد: نیازسنجی ذائقه مطالعاتی مردم و بهبود نگرش عموم مردم نسبت به این امر همچنین ارتقاء کیفیت سبک زندگی افراد در اثر مطالعات هدفمند از اهداف مهم نشست کتابخوان می‌باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: افرادی که در کتابخوانی تجربه و علاقه زیادی دارند لازم است تا مشارکت خود را در برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان گسترش دهند تا بتوانیم دستاوردهای گسترده‌تری از این نشست‌ها داشته باشیم.
رمضانی افزود: کتابداران با توجه به اهمیت و ضرورت کتابخوان بودن همچنین مطالبه جدی دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها در رابطه با کتابخوانی، نویسندگان، فعالین رسانه در حوزه کتاب، خبرنگاران، اعضای فعال کتابخانه‌ها و افراد اهل مطالعه در اولویت شرکت در نشست کتابخوان هستند.
وی با اشاره به روند اجرای این نشست بیان کرد: جلسات نشست کتابخوان به صورت ماهانه در حدود 90 دقیقه برگزار می‌شود که مدت زمان برای ارائه هر فرد حداکثر 7 دقیقه می‌باشد.
رمضانی افزود: در این مدت افراد به ارائه‌ گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند ضمن این‌که اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با مطالعه آشنا کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: موضوعات نشست‌های کتاب‌خوان شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین، تاریخ، روان‌شناسی، ادبیات، شعر، قصه و رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، طب و تغذیه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج است.
رمضانی عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.qazvinpl.ir و یا با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سطح استان برای ثبت نام شرکت در این نشست اقدام کنند.
وی در ادامه بیان کرد: نخستین نشست کتابخوان استان قزوین 25 مرداد ماه سال جاری در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین از ساعت 18 برگزار می شود.
رمضانی در پایان گفت: امید است برگزاری نشست‌های کتابخوان موجب انس هرچه بیشتر عموم مخاطبان با کتاب‌های مفید و افزایش انگیزه مطالعه در بین افراد جامعه شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان