۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بودجه حرف اول و آخر را نمی‌زند/ عملکرد جهاد دانشگاهی بیش از بودجه‌ای است که در اختیار دارد
کد خبر: ۴۵۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینئه ولی فقیه در دیدار با جمعی از مسئولان و کارکنان جهاد دانشگاهی:

بودجه حرف اول و آخر را نمی‌زند/ عملکرد جهاد دانشگاهی بیش از بودجه‌ای است که در اختیار دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بودجه در حیطه کاری جهادگران جهاد دانشگاهی حرف اول و آخر را نمی‌زند و عملکرد جهاد دانشگاهی بیش از بودجه ای است که در اختیار دارد.

بودجه حرف اول و آخر را نمی‌زند/ عملکرد جهاد دانشگاهی بیش از بودجه‌ای است که در اختیار دارد
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان و کارکنان جهاد دانشگاهی استان قزوین که در آستانه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد بر حمایت جدی مسئولان از برنامه‌های جهاد دانشگاهی تأکید کرد و اظهار داشت: تشکیلات مرکز جهاد دانشگاهی قزوین مانند درخت و نهالی است که به معنای واقعی کلمه با سرعت و با رشد و توسعه جدی و چشم‌گیری همراه است.
وی با بیان آیه شریفه «ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ» تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از آن شجره‌ها و درخت‌های است که ریشه هایش با شادابی و نشاط تا عمق فطرت، عقل و اندیشه انسان نفوذ می‌کند، به بالندگی می‌رسد و سپس انتشار پیدا می‌کند.
امام جمعه قزوین به آیه «وَمَثلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ» هم اشاره کرد و افزود: این آیه در خصوص حرکت هایی است که در مسیر الهی قرار نمی‌گیرد و ریشه آن در فطرت و عقاید عالم قرار ندارد و از چنین درختی انتظار بالندگی، استقرار و پایداری وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جهادگران جهاد دانشگاهی با نشاط و توان بالایی در عرصه‌های مختلف علمی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: گاهی نقش و تأثیرگذاری عمل یک فرد بسیار بیشتر از یک سازمان است و وقتی به جامعه در فضاهای مختلف نگاه می‌کنیم حس می‌شود در برخی از بخش‌ها کارها توسط عده‌ای انجام می‌شود که بودجه‌ای در اختیارشان قرار نمی‌گیرد و بخش هایی هم که بودجه‌ای در اختیار دارند عملکردشان نسبت به آن یک نفر پایین‌تر است.
وی بیان کرد: مراکز جهاد دانشگاهی همواره بیش از بودجه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد خدمات ارائه می‌کنند و این مهم از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان آیه «وَمَن جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ» و با تأکید بر اینکه خداوند بی‌نیاز از هر کمک انسان است یادآور شد: انجام هر تلاش و کاری برای خود انسان مفید است و نباید تصور کنیم که خداوند نیازمند کارهای انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: وقتی برای خداوند کار شود درهای بسته باز می‌شود و این مسیر برای انسان گشایش ایجاد می‌کند و در نهایت هر کسی که بر اساس تقوای الهی کار کند همه چیز برایش آسان و راحت خواهد شد.
وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی، جهاد مال، جهاد علمی، جهاد دفاع مقدس و جهاد در مقابل فتنه تنها زمانی ارزش پیدا می‌کند که تنها برای رضای خدا انجام شود هرچند راه خدا از میان خلق می‌گذرد اما نباید خلق را در کنار خدا قرار داد.
امام جمعه قزوین به موضوع برکت در کارها هم اشاره کرد و گفت: بودجه در حیطه کاری جهادگران جهاد دانشگاهی حرف اول و آخر را نمی‌زند و باید به برکت در کارها توجه ویژه شود چرا که خداوند منشأ و قرآن بستر همه برکات است.
محمدحسین فائزی رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به ترکیب جوان نیروی انسانی در جهاد دانشگاهی قزوین اظهار داشت: جوان‌گرایی در جهاد دانشگاهی موجب کارآمدی بیشتر در اجرای برنامه‌ها شده است.
وی به احداث نخستین کلینیک سرطان سینه در استان قزوین اشاره و بیان کرد: در حال حاضر تجهیزات این کلینیک خریداری شده و در صورت همکاری مسئولان امسال راه اندازی می‌شود.
فائزی با اشاره به آمار 11/17 درصدی ناباروری در استان قزوین اظهار کرد: متوسط ناباروری کشور 02/20 درصد است و تفاوت معناداری بین استان قزوین با سایر استان‌های کشور وجود ندارد و این موضوع جای نگرانی دارد و نیاز داریم برای شناسایی عوامل ناباروری تحقیقات گسترده ای انجام دهیم.
منبع: منادی(پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه استان)
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان