۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بورس آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی کشور
کد خبر: ۴۵۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست تالار بورس قزوین تاکید کرد:

بورس آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی کشور

سرپرست تالار بورس قزوین با اشاره به اینکه تحریم ها و مشکلات اقتصادی در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار است گفت: بورس به عنوان آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی کشور است.

 بورس آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی کشور
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، عباس مراقی سرپرست تالار بورس قزوین در رابطه با تاریخچه بورس اوراق بهادار قزوین اظهار کرد: تالار بورس قزوین در دهم شهریور سال ۸۴ راه‌اندازی و در دوازدهم شهریور فعالیت خود را آغاز کرد و تا به حال حدود ۱۰ سال است که فعالیت خود را دنبال می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به درخواست مقامات اجرایی استان برای راه‌اندازی تالارهای بورس منطقه‌ای، تالار بورس قزوین هم تشکیل شد.

این مسئول با تاکید براینکه سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی امن است خاطرنشان کرد: شرکت‌ها برای فعالیت باید از طرف سازمان بورس مجوزهای مورد نیاز را اخذ نمایند و از این طریق معاملات را پیگیری کنند.

سرپرست تالار بورس قزوین با بیان اینکه بورس در واقع آینه تمام نمای اقتصاد کشور است، گفت: اگر وضعیت اقتصادی کشوری در حالت تحریم و مشکلات اقتصادی قرار گرفته شود این امر می‌تواند به نسبت آمار نیز در معاملات تاثیرگذار باشد اما اگر رونق اقتصادی وجود داشته باشد آمار معاملات بالاتر خواهد رفت.

مراقی در ادامه بیان کرد: در سال های گذشته وضعیت بورس به علت تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی رونق کمتری دارد اما امید است با رفع تحریم‌ها معاملات رونق داده شود.

وی با اشاره به اینکه بورس به عنوان دریچه واردات و صادارات می باشد افزود: ورود شرکت های خارجی در کشور همواره فواید و نواقصی را به همراه دارد و باید یک سری واقعیت ها را بپذیریم، اما با این وجود مسلما صنایع رو به پیشرفت بوده و رونق اقتصادی حاصل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بورس به تنهایی نمی تواند سبب رونق خاصی در اقتصاد کشور شود و صنایع موجود و فعال در آن نقش اصلی این پیشرفت را دارند.

سرپرست تالار بورس قزوین با تاکید بر این که علاقمندان به بورس قشر خاصی از افراد جامعه هستند، خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس این مجموعه و با توجه به آموزش ها و فرهنگ سازی در زمینه سهام داری و سهام دار بودن در بازار بورس با برگزاری کلاس هایی در این خصوص فعالیت هایی را شروع کرده ایم و تاکنون ادامه دارد.

وی با تاکید براین که در بورس اوراق بهادار سهام شرکت های مجوزدار معامله می شود ابراز کرد: اگر فردی بخواهد در بازار بورس سرمایه گذاری کند غالبا به سمت سهام شرکت ها پیش می رود اما اگر تمایل به سرمایه گذاری مستقیم نداشته باشد میتواند از مزایای دیگر بورس از قبیل معاملات تسهیلات مسکن و… برخوردار گردد.

این مسئول در ادامه گفت: آنچه از بورس نمایان است این است که سهام شرکت ها معامله می شود اما طی چند سال گذشته اوراق مختلفی نظیر اوراق سکوک اجاره، اوراق مشارکت و غیره نیز قابلیت معامله را دارا هستند.

مراقی با توجه به وجود بازار بورس اوراق بهادار برای شرکت های استانی بیان کرد: از طریق کارگزاری‌ها می توان به طور واسطه‌گری کالای مورد نیاز را از طریق بورس اوراق کالا با هزینه بسیار پایین و با سرعت بالا فراهم کرد.

سرپرست تالار بورس ابراز کرد: سرمایه‌های اندک مردم در بورس اوراق بهادار یا سایر بورس‌ها باتبدیل شدن به سرمایه‌های بزرگ می‌تواند در رشد و توسعه اقتصاد کشور، رونق ملی و گردش معاملات تاثیر شاخصی داشته باشد.

وی با توجه به لزوم سرمایه‌های سرگردان، سرمایه‌های بلاتکلیف و مازاد در بازار بورس گفت: در بازار بورس باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشیم چراکه استرس باعث می‌شود فرد نتواند در این بازار تصمیم خوبی داشته باشد؛ تمام صنایعی که در بورس هستند قابلیت معامله را دارا می باشند و بهتر است با اطلاعات کامل در این بازار سرمایه گزاری شود.

این مسئول با بیان اینکه بورس اوراق منطقه‌ای قزوین نماینده اوراق بهادار تهران است، خاطرنشان کرد: شاخص معاملات به عنوان نماگری از وضعیت اقتصادی است و وضعیت روند معاملات سهام در بورس را طی یک روز کاری نشان می‌دهد.

مراقی با تاکید بر سرمایه گذاری در صندوق‌های مشترک برای افراد ناشناس اظهار کرد: این روش سرمایه‌گذاری با توجه به وجود کارشناسان زبده و فرصت و دانش لازم برای رصد بازار سرمایه مناسب‌ترین روش است.

سرپرست تالار بورس قزوین در پایان گفت: اگر بخواهیم در بازار بورس از سود حداکثری و ضرر حداقلی برخوردار باشیم باید قیمت سهام را رصد کنیم و برای این کار بهتر است ازمشورت کارگزاری‌ها یا افراد مسلط به بازار برخوردار باشیم.


منبع: شاخص
انتهای پیام/7008

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان