۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دولت از ورزش حمایت نمی‌کند/ عاملان فساد از مسئولان جلوترند
کد خبر: ۴۵۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو فراکسیون ورزش مجلس:

دولت از ورزش حمایت نمی‌کند/ عاملان فساد از مسئولان جلوترند

مهدی هاشمی با بیان اینکه عملکرد وزارت ورزش نسبت به گذشته روند رو به رشدی داشته اما بسیار کند بوده؛ گفت: بخش عظیمی از مشکلات ورزش به عدم حمایت دولت بازمی‌گردد.

 دولت از ورزش حمایت نمی‌کند/ عاملان فساد از مسئولان جلوترند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین، مهدی هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: اگر بخواهیم عملکرد وزارت ورزش را با گذشته مقایسه کنیم باید بگویم این وزارتخانه روند رو به رشدی داشته اما این حرکت بسیار کند و بطئی بوده و در واقع با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: وعده‌های وزیر ورزش در جلسه رای اعتماد تا حد زیادی محقق نشده و به نظر من؛ بخش عظیمی از مشکلات ورزش به قوت خود باقی است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به عملکرد وزارت ورزش در طول 2 سال گذشته اظهار داشت: اگر بخواهیم مصداقی و موردی مشکلات وزارت ورزش را بررسی کنیم باید آن را در بی‌توجهی به قشر جوان و بانوان کشور، بی‌توجهی به رشته‌های پایه و مدال‌آور و کم توجهی به ورزش همگانی دسته‌بندی کنیم.

وی اظهار داشت: در این بخش‌ها وزارت ورزش نتوانسته انتظارات را برآورده کند. برآوردها نشان می‌دهد این وزارتخانه نسبت به سال گذشته پس‌رفت داشت اما در شش ماه اخیر رشد بطئی داشتیم که البته راضی‌کننده نیست.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ورزش کشور رویداد مهمی نظیر بازی‌های المپیک را پیش‌رو دارد و سال پیش از المپیک همواره از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: متاسفانه با وجود اینکه المپیک از اهمیت زیادی برای ورزش کشور برخوردار است جدیت و توجه لازم به رشته‌های المپیکی دیده نمی‌شود و در شرایطی که دولت باید بودجه‌های ویژه‌ای را برای رشته‌های المپیکی تعریف کند شاهدیم که این توجه و حمایت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش باید در فاصله‌ای که تا بازی‌های المپیک باقی مانده به لحاظ حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های لازم برنامه‌های ویژه‌ای را برای تیم‌های المپیکی که شانس مدال آوری دارند تدارک ببیند تا بتوانیم نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا مجلس در شرایطی که وزیر ورزش نتوانسته انتظارات را برآورده کند از ابزارهای قهری خود استفاده نمی‌کند، گفت: دولت یکسری اولویت‌هایی برای خود در نظر دارد که به نظر می‌رسد ورزش جزو این اولویت‌ها نیست و با این شرایط مجلس هم نمی خواهد دولت را درگیر چالش‌های تازه‌ای کند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه وزارت ورزش تا چه اندازه در بحث برخورد با فساد در ورزش موفق بوده است، گفت:تلاش‌هایی در این زمینه شده و اوضاع رو به بهبود است اما در این زمینه هم حرکت وزارتخانه کند است و عاملان فساد از متولیان برخورد با این آسیب ورزشی جلوتر است.

هاشمی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره اینکه چرا خصوصی‌سازی در ورزش به نحوی که قانون تعیین کرده اجرایی نشد، گفت: به نظر من بستر لازم برای خصوصی‌سازی از سوی دولت فراهم نشده و آنچه که در مورد استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاد نشان‌دهنده همین امر است و امیدوارم با تدبیر دولت و ایجاد فضای لازم بخش خصوصی بتواند اداره این دو باشگاه پرطرفدار را برعهده بگیرد.


منبع: ایلنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان