۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بورسیه‌های دولت دهم مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند+سند
کد خبر: ۴۵۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کمیسیون اصل ۹۰:

بورسیه‌های دولت دهم مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند+سند

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد که بورسیه‌های دولت دهم مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند.

بورسیه‌های دولت دهم مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند+سند
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به طرح موضوع بورسیه‌ها و متعاقب آن شکایت محروم‌شدگان از بورسیه به این کمیسیون، بررسی‌های مفصل و نسبتا طولانی صورت گرفت. در بند یک این نامه آمده است: شورای مرکزی بورس مسئول اصلی و نهایی در تصمیم گیری راجع به بررسی و احراز متقاضیان بورسیه بوده است و حسب اعلام دبیر وقت شورا، مقرر شده بود پرونده تعدادی از داوطلبان که دارای کسر معدل یا کبر سن بوده‌اند با لحاظ سایر صلاحیت‌ها،برسی گردد. که این امر در جلسات شورا مطرح و اعضاء با علم و اطلاع از این امر نسبت به تصویب اعطای بورسیه به آنان اقدام نموده است.

در بند دوم این نامه تأکید می‌شود که حسب اعلام وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، مراتب اختیار شورا در اتخاذ تصمیم و قبول این گونه متقضایان بورسیه، به ایشان اطلاع و کلیه مصوبات مورد تایید قرار گرفته است.

لذا: با ملاحظه‌ اختیارات قانونی شورای مرکزی بورس و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که ناشی از قوانین متعدد از جمله قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج مصوب 1368،‌قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 1386 و قانون برنامه پنج ساله پنجم و سیاست‌های دولت بوده است، پذیرش تقاضای متقاضیان بورسیه که فاقد شرط معدل یا سن بوده‌اند قانونی، در حدود اختیارات وزیر و شورای مرکزی بورس بوده و تصمیمات متخذه فاقد ایراد می‌باشد و آنان واجد شرایط تلقی و همچنان بورسیه شناخته و مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی مربوط می‌باشند.

در ادامه بند دوم این نامه آمده است: با توجه به اینکه منظور از اشتغال همزمان، اشتغال دولتی می‌باشد لذا در صورت احراز اشتغال همزمان این گونه افراد در مشاغل دولتی، بایستی در صورت دریافت حقوق از وزارت علوم، نسبت به استرداد حقوق دریافتی اقدام نمایند و همچنان به تحصیل ادامه دهند و در صورتی که اصرار به ادامه اشتغال داشته باشند بورسیه آنان لغو می‌گردد.

در این نامه تأکید شده است، کسانی که با علم و اطلاع مبادرت به اعلام اطلاعات نادرست راجع به معدل یا سن نموده‌اند و موجب تصمیم اشتباه شورای مرکزی شد‌اند، فاقد صلاحیت و شرایط شناخته شده و بورسیه آنها لغو می‌گردد.

علی‌هذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انجام اقدامات لازم و فراهم نمودن ادامه تحصیل پذیرفته‌شدگان به شرح فوق اقدام و نتیجه را به کمیسیون اعلام دارند.

انتهای پیام/







منع: فارس
انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان