۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم فعالیت ورزشی مادران و بانوان قزوینی زنگ خطری برای جامعه/ افزایش سرانه مصرف قند و شکر در قزوین
کد خبر: ۴۵۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ورزش بانوان استان قزوین تاکید کرد:

عدم فعالیت ورزشی مادران و بانوان قزوینی زنگ خطری برای جامعه/ افزایش سرانه مصرف قند و شکر در قزوین

مسئول ورزش بانوان استان قزوین گفت: متاسفانه اغلب مادران تحرک ورزشی مناسبی ندارند؛ عدم فعالیت ورزشی بانوان و به طور ویژه مادران زنگ خطری برای خانواده ها و در نهایت جامعه محسوب می شود.

عدم فعالیت ورزشی مادران و بانوان قزوینی زنگ خطری برای جامعه/ افزایش سرانه مصرف قند و شکر در قزوین
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین، افسانه حسن نایبی مسئول ورزش بانوان استان قزوین  گفت: در علوم ورزشی با توجه به شرایط ورزشکار دو نوع فعالیت ورزشی وجود دارد؛ ورزش همگانی برای سلامتی و تندرستی است و ورزش تخصصی در رابطه با مهارت‌ها است.
وی در ادامه افزود: عموم جامعه باید برای سلامتی جسمی و روحی ورزش کنند و انجام فعالیت های ورزشی مختص جنسیت خاصی نیست.

حسن نایبی با اشاره به فواید انجام حرکات ورزشی عنوان کرد: با ورزش توان هوازی، انعطاف‌پذیری و استقامت قلبی-عروقی افزایش یافته و استحکام بافت‌های استخوانی بیشتر صورت می‌گیرد.
مسئول ورزش بانوان استان قزوین اظهار کرد: در بخش قهرمانی و حرفه‌ای نگاه به ورزش یک نگاه ویژه است چراکه علاوه بر افزایش ظرفیت هوازی و استقامت قلبی-عروقی به بحث استقامت موضعی و پرورش فرد در تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تیمی پرداخته می شود.
حسن‌نایبی عنوان کرد: ورزش قهرمانی جاذبه بیشتری در عموم جامعه دارد همان‌طور که بارها دیدیم پس از پخش مسابقات جهانی مانند لیگ جهانی والیبال هیجان حاص از برد تیم ها سبب تزریق انرژی و نشاط مردم می شود.
این مسئول با تاکید بر رعایت اصول تغذیه توسط ورزشکاران گفت: سرانه مصرف قند و شکر در استان قزوین رو به افزایش است و این امر سبب رونق بیماری دیابت می‌شود.
مسئول ورزش بانوان استان قزوین در ادامه یادآور شد: مصرف بیش از حد قند و شکر سبب افزایش چربی و کلسترول خون خواهد شد و کلیه افراد می توانند با انجام پیاده روی در طول روز از بسیاری از بیماری ها در امان باشند.
حسن‌نایبی تاکید کرد: کلیه افراد می توانند با تحرک کافی و تدوین برنامه تغذیه ای مناسب تا حد زیادی از ابتلا به دیابت پیشگیری نمایند.
این مسئول با اشاره افزایش روحیه ورزشکاری در بانوان ابراز کرد: متاسفانه ورزش در بانوان به صورت مقطعی است و فعالیت مستمر ورزشی در خانم‌ها کمتر دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: غالبا استقبال بانوان از ورزش بیشتر در فصل تابستان انجام می گیرد و با شروع سال تحصیلی از فعالیت های ورزشی کاسته می شود در صورتی پژوهش ها نشان می دهد افرادی که همزمان با تحصیل به صورت مستمر ورزش می کنند از قدرت یادگیری بیشتری برخوردار هستند.
مسئول ورزش بانوان استان قزوین خاطرنشان کرد: یک انسان سالم بهتر می‌تواند از فکر و ذهنش استفاده کند و بهره هوشی‌اش بالا می‌رود.
حسن‌نائبی با اشاره به کاهش فعالیت های ورزشی در مادران گفت: متاسفانه اغلب مادران تحرک ورزشی مناسبی ندارند؛ عدم فعالیت ورزشی بانوان و به طور ویژه مادران زنگ خطری برای خانواده و در نهایت جامعه محسوب می شود.
این مسئول در ادامه از استقبال بانوان از پیاده‌روی، شنا، ایروبیک خبر داد و اظهار کرد: بانوان استان قزوین عملکرد خوبی در حوزه ورزش قهرمانی دارند، همان‌طور که همیشه در رشته‌هایی نظیر تیراندازی، تکواندو، بسکتبال، دو ومیدانی، پرش ارتفاع، پیاده‌روی، تیروکمان، کاراته، فوتبال و فوتسال ملی‌پوش داشته و داریم.
وی افزود: خوشبختانه پتانسیل خوبی در رشته‌های قهرمانی در بانوان قزوینی وجود دارد و ان‌شاالله روز به روز بیشتر شود.
مسئول ورزش بانوان استان قزوین در رابطه با مشکلات ورزش بانوان در استان تصریح کرد: تنها مشکل در حوزه ورزش بانوان نبود پشتیبان مالی است که متاسفانه علی رغم فعالیت‌های خوب بانوان ما در زمینه قهرمانی این حمایت محقق نشده است.
حسن نایبی با بیان اینکه در یک‌سری رشته‌ها به دلیل نداشتن امکانات سخت‌افزاری عملکرد مناسبی نداشته ایم، گفت: به طور مثال در گرایش آب‌های آرام رشته قایق‌رانی که فضای خاصی نیاز دارد ورزشکاران ما برای تمرین به کرج عزیمت می کنند و انجام تمرینات به صورت مقطعی سبب پیشرفت نمی‌شود.
این مسئول در پایان ابراز کرد: یکی از رشته‌های مورد استقبال، ورزش اسکواش است که متاسفانه به دلیل عدم وجود فضای مناسب امکان ورزش بانوان در این رشته پرتحرک امکان پذیر نشده است.
منبع: شاخص نیوز

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان