۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهرمان دوباره بوی شهید می گیرد
کد خبر: ۴۳۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همایش مادران و همسران آسمانی؛

شهرمان دوباره بوی شهید می گیرد

حجت الاسلام خضری گفت: اگر گفتی مشکل ما را آمریکا حل می کند، وعده خدا عملی خواهد شد.

شهرمان دوباره بوی شهید می گیرد
به گزارش صبح قزوین، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسم «مادران و همسران آسمانی» گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا، چهار شنبه 4 اردیبهشت 92 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.
این برنامه با حضور حجت الاسلام خضری، مداحی مجتبی رمضانی و حضور پرشور مردم همراه بود.
حجت الاسلام سید مهدی خضری با اشاره به ماجرای کودکی حضرت موسی (ع)، اظهارداشت: مادر ایشان بسیار نگران بودند که صدای این کودک را کسی از داخل کوچه بشنود، که ندایی از آسمان آمد این را شیر ده و اگر می ترسی او را به رود نیل بینداز و خدا وعده می دهد که ما این کودک را به تو بازمی گردانیم و او را به نبوت می رسانیم.
وی ادامه داد: وقتی بچه به دنیا آمد، خدمتکار فهمید و خواست اطلاع دهد ولی به امر خدا وقتی به چشمان کودک نگاه کرد، مجذوب او شد و نگفت.
مادر خواست بچه را در جعبه ای چوبی بگذارد نجار فهمید، ولی به یکباره زبانش بند آمد، در حالی که همه قبطیان بسیج شده بودند این کودک را از بین ببرند، خداوند او را به قصر فرعون رساند.
حجت الاسلام خضری اذعان داشت: ما فکر نکنیم خداوند بخواهد حق پیروز شود، باید ملائکه نازل شوند، بلکه خداوند از شیطان هم استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اگر دل شخصی از معارف دینی خالی باشد، در مقابل تهدید جبهه باطل نخواهد ایستاد، بیان کرد: این افراد به جایی می رسند که می گویند ما چرا باید با اینان مشکل داشته باشیم و مشکل ما بدون این کفرها حل نمی شود.
این کارشناس دینی با اشاره به امید بستن به دیگری در حل مشکلات خاطرنشان کرد: اگر گفتی مشکل ما را آمریکا حل می کند، وعده خدا عملی خواهد شد که می گوید تمام درها را می بندیم به روی کسی که به غیر ما امید دارد.
وی افزود: اگر گفتی خدایا نصرالله کی می رسد، نصر خدا خواهد آمد.
در زمان طاغوت همه بسیج شدند تا عکس امام خمینی (ره) نباشد، ولی الان بیشترین عکسی که از یک روحانی وجود دارد، عکس امام (ره) است.
حجت الاسلام خضری با اشاره به تحریم ها گفت: چقدر در این تحریم ها گفتید، خدایا یاری ات کی می رسد؟ وی با بیان اینکه مادران شهدا تردید در دل خود راه ندادند یاد آورشد: مادر حضرت موسی (ع) پر از ایمان است، ولی دچار تردید شد وحی آمد این چه فکر باطلی است و خداوند حضرت موسی را پیش او بازگرداند تا او را شیر دهد و این یعنی اطمینان به خدا.
خضری ادامه داد: آن کسی که تمام زندگی اش را داده به خدا تردید نداشته و به وعده خدا اطمینان دارد و این کار مادر شهداست.
وی اظهارداشت: شاید درصد کمی از جوانان جبهه رفتند و خیلی ها سرزنش کردند مادران شهدا را، اما این مادران با چه ایمانی این بچه ها را فرستادند؟ آن ها تردید ندارند که خون شهدا تأثیر دارد.
حجت الاسلام خضری با اشاره به جایگاه والای شهدا و مادران شهدا که گنجینه های بی مثالی هستند، گفت: مادر شهید، کسی است که با اولیاءالله زندگی کرده است و لذا سخت بوده برایش از دست دادن این عزیزان و ما درمقابل داریم مادرانی را که می گویند خدایا بکش این پسر ما را.
وی در پایان تأکید کرد: مادران شهید الگو داشتند، حضرت ام البنین (س) الگوست.
کسی که به وعده خدا ایمان دارد و چهار پسر خود را در راه خدا می دهد.
عظمت این زن در تربیت چهار پسری است که ذره ای از راه ولایت جدا نشدند.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان