۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شورای رقابت فردا قیمت‌ جدید خودرو را اعلام می‌کند/جلسه‌ای با خودروسازان نداریم
کد خبر: ۴۲۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شورای رقابت فردا قیمت‌ جدید خودرو را اعلام می‌کند/جلسه‌ای با خودروسازان نداریم

عضو شورای رقابت از جلسه نهایی این شورا برای تعیین قیمت خودرو خبر داد و گفت: در جلسه فردا، قیمت جدید خودروها بر مبنای شاخص تورم سال ۹۱ و شاخص کیفیت محصول مشخص خواهد شد.

شورای رقابت فردا قیمت‌ جدید خودرو را اعلام می‌کند/جلسه‌ای با خودروسازان نداریم
به گزارش صبح قزوين به نقل از فارس، عیسی امامی در واکنش به این موضوع که قائم‌مقام وزیر صنعت امروز اعلام قیمت‌های جدید خودرو را به حل ابهامات خودروسازان در مورد فرمول قیمت خودرو موکول کرده است، اظهار داشت: بحثی در مورد جلسه جدید شورای رقابت با خودروسازان مطرح نیست و در جلسه نهایی این شورا، فردا بر اساس نرخ تورم بخشی سال 91 و شاخص کیفیت، قیمت جدید خودروها مشخص خواهد شد.
وی تصریح کرد: با تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو، در واقع مکانیزم قیمت‌گذاری مشخص شده و پس از استعلام نرخ تورم بخشی سال 91 از بانک مرکزی و شاخص کیفیت از سازمان ملی استاندارد، قیمت نهایی خودروها تعیین خواهد شد.
امامی ادامه داد: قیمت جدید خودروها یا فردا توسط شورای رقابت اعلام می‌شود و یا اینکه شرکت‌های خودروساز این قیمت‌ها را اعلام و در فروش خود اعمال خواهند کرد.
وی در پاسخ به این سوال که طبق گفته قائم‌مقام وزیر صنعت یکی از ابهامات خودروسازان این است که قیمت مواد اولیه در فرمول قیمت‌گذاری خودرو لحاظ شده یا خیر نیز گفت: اینکه قیمت پایه سال قبل در فرمول تعیین قیمت جدید خودروها ذکر شده است، نشان می‌دهد که قیمت مواد اولیه در این فرمول مورد توجه بوده است.
به گزارش فارس، مسعود موحدی قائم مقام وزیر صنعت امروز با اشاره به وجود برخی ابهامات در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، گفت: قیمت‌ جدید خودروها پس از رفع این ابهامات اعلام خواهد شد.
به گفته وی، پس از اعلام فرمول قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، خودروسازان ابهاماتی را در مورد این فرمول مطرح کردند که قرار است در مذاکرات آنها با اعضای شورای رقابت برطرف شود.
وی در مورد این ابهامات توضیح داد: یکی از مسائل این بود که با توجه به اینکه قیمت خودرو در اول فروردین 91 و یا اسفند سال 90 به عنوان مبنای قیمت‌گذاری قرار گرفته است، آیا در آن زمان قیمت خودرو در شرایط متعادل بازار تعیین شده بود یا خیر.
  موحدی ادامه داد: یکی دیگر از ابهامات این است که آیا هزینه‌های تولید مالی یا تأمین کالا برای خودروسازان از خارج از کشور در تورم بخشی مورد توجه قرار گرفته یا خیر.
وی با بیان اینکه خودروسازان با شورای رقابت در روزهای آینده بحث خواهند کرد، تصریح کرد: کیفیت خودرو از جمله معیارهایی است که در فرمول قیمت‌گذاری مورد توجه شورای رقابت بوده در حالی که مؤسسه استاندارد در جریان کیفیت نیست و باید منتظر باشیم تا ابهامات موجود برطرف شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان