۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امینی: درمان مقطعی تجویز خوبی برای خشکسالی‌های زاینده‌رود نیست
کد خبر: ۴۱۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امینی: درمان مقطعی تجویز خوبی برای خشکسالی‌های زاینده‌رود نیست

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: بازگردان آب و وارد شدن آب به حوضه زاینده‌رود نیازمند اجرای راهکاری قطعی برای برطرف شدن خشکسالی‌های استان است و درمان‌های مقطعی به خشکسالی‌های زاینده‌رود پایان نمی‌دهد.

امینی: درمان مقطعی تجویز خوبی برای خشکسالی‌های زاینده‌رود نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، اسفندیار امینی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته خشکسالی زاینده‌رود مشکلات بسیاری را برای کشاورزان استان به دنبال داشته است، اظهار کرد: کشاورزانی که دارای زمین و حق‌آبه هستند همواره خواستار جاری شدن آب در رودخانه و احیای حق‌آبه خود هستند.
وی با بیان اینکه کشاورزان استان تنها خواستار این هستند که مالکیت حق‌آبه قانونی آنها مشخص شود، ادامه داد: زمین بدون آب مشکلی را از کشاورزان برطرف نمی‌کند و براساس قانون حق‌آبه کشاورزان باید باز‌گردانده شود.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزان استان اصفهان بازگرداندن آب و وارد شدن آب به حوضه زاینده‌رود را راهکاری قطعی برای پایان دادن به خشکسالی‌های زاینده‌رود دانست و تصریح کرد: استفاده از هر راهکار دیگری برای پایان دادن به این مشکلات تنها یک درمان مقطعی تلقی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از این راهکار‌ها و توسل به درمان‌های مقطعی به مشکلات حوضه زاینده‌رود پایان نمی‌دهد، اضافه کرد: استفاده از این راهکار‌ها مشکلات کشاورزان استان را برطرف نمی‌کند.
امینی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن مصارف دیگری برای حق‌آبه کشاورزان اقدامی غیر‌قانونی بوده است، تاکید کرد: سیاست‌گذاران طی سه دهه گذشته این اقدام را انجام داده‌اند و در حال حاضر این موضوع در دادگاه در حال رسیدگی است.
وی با بیان اینکه مدیریت زاینده‌رود از لحاظ سیاست‌گذاری با استفاده از هر راهکار دیگری به جز بازگرداندن حق‌آبه کشاورزان با شکست مواجه می‌شود، افزود: آب باید به صاحبانش بازگردانده شود و استفاده از این راهکار‌ها تنها برای کاهش نیرو‌های مازاد در بخش کشاورزی موثر است.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه با مکانیزه شدن کشاورزی، کاربری‌های یدی و انسانی کاهش می‌یابد، گفت: مسئولان باید برای این نیرو‌ها اشتغال ایجاد کنند اما بازگرداندن حق قانونی کشاورزان نیز نباید فراموش شود.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان