۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین معوقات فرهنگیان به زودی پرداخت می شود
کد خبر: ۴۱۶۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش و پرورش:

معوقات فرهنگیان به زودی پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معوقات فرهنگیان در چند روز آینده پرداخت می شود و امیدواریم در سال ۹۴ شاهد اجرای قانون پرداخت هماهنگ باشیم.

معوقات فرهنگیان به زودی پرداخت می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سید محمد بطحایی با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که شامگاه چهارشنبه از شبکه دوم سیما پخش شد، افزود: یکی از مهمترین دلایلی که ما همواره شرمنده همکارانمان هستیم کسری بودجه است.
آموزش و پرورش همواره با کسری بودجه روبه رو بوده است.
وی یادآور شد: همیشه در بودجه های سنواتی افزایش خوبی داشتیم اما مهمترین مشکل، انتقال کسری های سال قبل به سال بعد است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در لایحه سال ۹۴، بودجه ما ۲۱ درصد رشد داشته اما معوقات سال ۹۳ به سال ۹۴ انتقال داده می شود.
در سال ۹۳ بخشی از معوقات پرداخت شد اما ما با ۱۸۰۰ میلیارد تومان معوقات روبرو بودیم.
البته این مبلغ تنها محدود به پرسنل نمی شود.
بطحایی یادآور شد: ما تعهداتی را به نیروی انسانی و سایر بخش ها داشتیم.
به عنوان نمونه معلمی از مهرماه تدریس کرده و حق الزحمه وی را پرداخت نکردیم.
پرداخت این معوقات آغاز شده و در چند روز آینده، بخش عمده ای از مطالبات پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که تابع قانون خدمات کشوری هستند، هماهنگ حرکت می کنند اما قانون به دستگاه اجرایی اختیاراتی داده که در صورت وجود اعتبارات، این دستگاه می تواند آن را اجرایی کند اما از جایی که همیشه با کسری بودجه مواجه بودیم این اختیارات اجرا نشده و فاصله میان همکار فرهنگی در آموزش و پرورش با فردی هم رده در دستگاهی دیگر به این دلیل اتفاق می افتد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که با گشایش در بودجه ۹۴، با استفاده از قانون پرداخت هماهنگ، مشکلات موجود رفع شود.
بطحایی با اشاره به اختلافات موجود در اعمال ضرایب معلمان مدرک کارشناسی ادامه داد: قانون مشروط کرده که در اعمال ضرایب، سازمان های مورد نظر باید ساختار نیروی خود را اصلاح کنند و از محل اصلاح نیروی انسانی این ضرایب را تامین کنند.
وی ادامه داد: در سال ۹۳ توانستیم گام بزرگی را برای اصلاح ساختار نیروی انسانی برداریم و بخشی از این قانون را از یک ماه و نیم پیش برای بخشی از نیروها اجرایی کردیم و امیدواریم در آغاز سال ۹۴ نتایج اجرای کامل این قانون را مشاهده کنیم.
*دلیل اقامه دعوای فرهنگیان حجت الاسلام والمسلمین قربانی معاون قضایی دیوان عدالت اداری نیز در ارتباطی تلفنی اظهار کرد: در بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که فوق العاده حقوق برای مشاغل تخصصی متناسب با سطح تخصص و مهارت و پیچیدگی ها با پیشنهاد سازمان مدیریت برنامه ریزی و تصویب هیات وزیران در سطح کاردانی تا سقف ۷۰۰ امتیاز، در کارشناسی ۱۵۰۰ امتیاز و مشاغل دیگر در سطوح دیگر تا سقف ۲ هزار امتیاز تعیین می شود.
وی یادآور شد: پرداخت فوق العاده، با اعمال اصلاحات ساختاری، نیروی انسانی، فناوری و واگذاری امور به بخش غیر دولتی و استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی منابع اختصاص داده شده از سال ۸۷ امکانپذیر است.
معاون قضایی دیوان عدالت اداری یادآور شد: دولت در خرداد سال ۹۲ به استناد این بند برای فرهنگیان به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت تصویب کرده کرد که برای مشاغل کاردانی ضریب ۵۰۰، کارشناسی ۱۰۰۰ و برای مدارک بالاتر ۱۵۰۰ امتیاز درنظر گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: این مصوبه در آموزش و پرورش اجرا شده اما فقط درباره کارشناسی ها عدد ۸۰۰ در ابلاغ آمده و این مهم موجب اقامه دعوا از سوی برخی فرهنگیان شده است.
وی توضیح داد: در دبیرخانه دیوان از فرهنگیان درخواست کردم کمی حوصله کنند تا این امر به طور کامل اجرا شود.
آقایان به دنبال ارائه حق کامل فرهنگیان هستند.
معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: امروز به فرهنگیان در دبیرخانه دیوان اعلام کردم که فرهنگیان کار مهم و شریفی دارند و دولت و مجلس در پی پرداخت حقوق آنان هستند اما به دلیل این که عائله وزارت آموزش و پرورش سنگین است در اجرای این قانون دشواری وجود دارد.
*گلایه های یک معلم وثوقی به عنوان یکی از بانوان معلم و عضو یکی از تشکل های صنفی معلمان نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: فرهنگیان فراوان هستند اما فرهنگیان که زیادی نیستند.
انتظار داریم بند ۵ ماده ۶۸ وزیر و معاونان به موقع اجرا کنند و هیچکدام از فرهنگیان به دیوان عدالت اداری نروند و وقتشان را در آنجا هدر دهند.
وی یادآور شد: یکی از ناراحتی های فرهنگیان، رفع تبعیض با دیگر دستگاه ها از منظر حقوق و خدمات رفاهی است.
این دبیر اظهار کرد: درخواست ما پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان بوده که نزدیک به ۵ سال پرداخت نشده و دستور پرداخت یک دوم آن داده شده است.
حقوق حق التدریسی ها از آبان ها پرداخت نشده و قراردادی ها نیز حقوق خود را دریافت نکرده اند.
وثوقی ادامه داد: اضافه کار نیروهای اداری در شهرستان ها پرداخت نشده است.
پاداش پایان خدمت فرهنگیان به صورت اقساطی در چند سال پرداخت می شود و بازنشستگان ما از اول مهر تا کنون این پاداش را دریافت نکرده اند.
*پرداخت مطالبات تا ابتدای سال ۹۴ بطحایی در این باره توضیح داد: بخشی از مطالب خانم وثوقی درست است.
۱۴۰۰ میلیارد تومان معوقات ۹۲ و قبل از آن را به فرهنگیان بدهکاریم.
برخی مصادیقی که عرض کردم در یک تا دو هفته اخیر پرداخت شده و معلمان قراردادی یک ماه بیشتر مطالبه ندارند.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم بند ۵ ماده ۶۸ را که فرهنگیان آن را مصداق تبعیض می دانند اصلاح کنیم و با اصلاح نیروی انسانی، طی یک ماه آینده، این بند را بتوانیم عملیاتی کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره نظام رتبه بندی نیز توضیح داد: نظام رتبه بندی مصوب نشد و این اشکالات طولانی شد.
بار مالی اجرای این طرح محل تردید بود که این امر برطرف شد و امیدوارم در هفته آینده، جزییات این طرح را که تحول اساسی در بهسازی نیروی انسانی در پی دارد، اعلام کنیم.
بطحایی اظهار امیدواری کرد که با گشایش اعتبارات سال ۹۴ از سوی مجلس، زمینه برای معوقات، نظام رتبه بندی و پرداخت هماهنگ ایجاد شود.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان