۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیماران اوتیسم با تشخیص و درمان به‌موقع به جامعه بازمی‌گردند
کد خبر: ۴۱۵۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی:

بیماران اوتیسم با تشخیص و درمان به‌موقع به جامعه بازمی‌گردند

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی گفت: بیماران اوتیسم با تشخیص و درمان به‌موقع به جامعه بازمی‌گردند.

 بیماران اوتیسم با تشخیص و درمان به‌موقع به جامعه بازمی‌گردند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، زهرا نوع‌پرست اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری اوتیسم از پنج سال گذشته در سازمان بهزیستی اقداماتی را آغاز کردیم و تاکنون ۴۳ مرکز در این زمینه راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: بیماران اوتیسم به‌مرور زمان و در صورت عدم درمان و نداشتن آگاهی اطرافیان نسبت به این بیماری، از ارتباط گیری با افراد جامعه دور می‌شوند اما اگر والدین به‌موقع متوجه بیماری فرزند خود شده و نسبت به درمان آن اقدام کنند می‌توان آنها را به جامعه و زندگی طبیعی بازگرداند.
مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی همچنین گفت: بیماری اوتیسم به‌عنوان یک بیماری چندعلتی می‌تواند با عواملی از جمله مسمومیت، عفونت، ویروس، استرس‌های دوران بارداری و حتی نوع برنامه غذایی در ارتباط باشد.
وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش غربالگری و درمان این بیماری از دو تا شش‌سالگی به‌عهده سازمان و پس از آن با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد و با آموزش‌هایی به والدین آنها را با علائم بیماری و نحوه بهبود آن آشنا می‌کنیم.
نوع‌پرست خاطرنشان کرد: این بیماران برخی اوقات با افراد عقب‌مانده ذهنی یکسان دیده می‌شوند در صورتی که اکثر آنها از بهره هوشی بالایی برخوردارند و می‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.
وی در پایان گفت: با توجه به گسترش فعالیت‌های سازمان بهزیستی در مداخله بیماری اوتیسم، پیشرفت‌های مناسبی صورت گرفته و ما قصد داریم برنامه‌هایی را برای بزرگسالان مبتلا به این بیماری داشته باشیم.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان