۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دانش آموزان استثنایی کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند
کد خبر: ۴۱۴۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قدمی:

دانش آموزان استثنایی کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعال سازی بیمه درمان دانش آموزان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

دانش آموزان استثنایی کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مجید قدمی عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران و معاونان مدارس استثنایی استان گیلان در رشت افزود: بیمه درمان دانش آموزان استثنایی کشور از فروردین سال آینده فعال خواهد شد.
وی همچنین رفع مشکلات در زمینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را از برنامه های سازمان نام برد و اظهار کرد: رسیدگی به سرویس ایاب و ذهاب اولویت اول برنامه های سال ۹۴است که مشکلات آن بایستی ریشه ای مرتفع شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سرویس مدارس استنثایی با اولویت مناطق محروم ۱۰۰ درصد و سایر بخش ها ۸۰ درصد رایگان خواهد شد که اعتبارات در بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی شده است.
وی در ادامه آموزش فراگیر را از دیگر برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال آینده نام برد و بیان داشت: در آموزش فراگیر تحصیل دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی مورد توجه است.
وی با بیان این که در بخش آموزش فراگیر باید عوامل اجرایی مدارس عادی و اولیاء دانش آموزان از آموزش های لازم برخوردار شوند، تصریح کرد: برای موفقیت در آموزش فراگیر باید فرهنگ سازی انجام گیرد.
قدمی خاطرنشان کرد: بر اساس نگاه جهانی هر گونه جداسازی دانش آموزان استثنایی با عادی حتی کم توان ذهنی مطرود است و ما بایستی به این سمت برویم.
وی در ادامه سرمایه گذاری فعالیت های فرهنگی ورزشی دانش آموزان استثنایی را از دیگر برنامه ها نام برد و یادآور شد: برای این بخش نیز اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که در چند سال گذشته برای تامین معلم از نیروهای نهضت سوادآموزی استفاده شده است، اظهار داشت: با توجه به بکارگیری رشته های کارشناسی غیرمرتبط در مدارس استثنایی تکلیف نیروهای غیرمتخصص نیز مشخص خواهد شد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: نیروهای مدارس استثنایی همانند واحدهای آموزشی عادی به جزء مربیان، بهداشت، مدیر و معاون مشمول فوق العاده ابتدایی خواهند شد.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان نیز در این گردهمایی با اشاره به جذب نیرو به عنوان یک نیاز گفت: موثرترین و مفیدترین نیروها دانشجویان فارغ التحصیل تربیت معلم هستند.
سلیمان کابینی مقدم افزود: کمک بیمه آتیه و کاشت حلزون به عنوان یکی از برنامه های این سازمان در گذشته را فراموش نکردیم که انتظار احیاء آنها را داریم.
وی در ادامه با بیان این که در یک سال اخیر هیچ گونه نگرانی به دلیل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در گیلان وجود نداشته، اظهار کرد: به مدیران مدارس استثنایی نیز تاکید شده که دریافت هر گونه هزینه از اولیاء باید در راستای کیفیت بخشی باشد و پرداخت هزینه ها در بخش ایاب و ذهاب از سوی اولیاء اجبار نیست.
گردهمایی مدیران و معاونان مدارس استثنایی گیلان روز چهارشنبه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در رشت برگزار شد.
بیش از دو هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۴۹ واحد آموزشی استثنایی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان