۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸ میلیون جوان نیازمند امکانات ازدواج و اشتغال در کشور/ سایت‌های مجازی برای ازدواج جوانان کمک کننده نیست
کد خبر: ۴۱۳۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حسن زاده خبر داد:

۸ میلیون جوان نیازمند امکانات ازدواج و اشتغال در کشور/ سایت‌های مجازی برای ازدواج جوانان کمک کننده نیست

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر در دو سال اخیر برای جمعیت ۸میلیون جوان در کشور که رنج سنی ۲۵تا۲۹ سال است اقدام اساسی در زمینه ازدواج فراهم نشود با آسیب جدی در آینده رو به رود می شوند.

۸ میلیون جوان نیازمند امکانات ازدواج و اشتغال در کشور/ سایت‌های مجازی برای ازدواج جوانان کمک کننده نیست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمدتقی حسن زاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و مدیریت خانواده در ازدواج جوانان اظهار کرد: متاسفانه بعد معنوی تربیتی و روحی ازدواج واینکه ازدواج با نگاه تشکیل خانواده چشم انداز مطلوب دارد با غفلت رو به رو شده است و بیشتر به جنبه مادی و ظاهری ازدواج پرداخته می‌شود.
وی به آشنایی جوانان با جنبه‌های ارزشی و معنوی ازدواج اشاره کرد و گفت: افراد غیر مسئول و مراکز مشاوره برای همکاری و کمک به انتخاب همسر خوب و کمک کننده است، اما عملا خانواده باید پا به عرصه جریان ازدواج جوان بگذارد و برنامه ریزی کند.
حسن زاده در ادامه با بیان اینکه در اهمیت و ضرورت ازدواج هیچ تردیدی نیست، عنوان کرد: مهمترین مشکل ازدواج جوانان نداشتن شناخت درست، بسترها و محیط‌ها و یا شرایطی است که جوانان بتوانند خوب همدیگر را بشناسند اما این شرایط شناخت در دانشگاه‌ها و محیط‌های اداری، کاذب هستند و این نوع شناخت درست نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید ازدواج جوانان را به خانواده برگردانیم گفت: مسئله با توجه به وجود ۱۶میلیون جوان بین ۲۰ تا ۲۹سال در کشور، دولت هم باید در زمینه ازدواج جوانان که مهمترین موضوع تامین مسکن وشغل جوانان است کاری اساسی انجام دهد.
وی با اشاره به وجود ۳۱درصد جمعیت جوان در کشور تصریح کرد: با تقسیم بندی جوانان بین سن ۱۵تا۱۹ سال، ۲۰ تا ۲۴سال، و ۲۵تا۲۹ سال ،گروه‌هایی با که فرصت مطلوب ازدواج، اشتغال را از دست داده‌اند و ما نگران آن‌ها هستیم گروه‌های سنی ۲۵تا۲۹ سال است که در حال حاضر ۸ میلیون نفر در کشور در این رنج سنی هستند.
حسن زاده در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن مقوله اساسی ازدواج و اشتغال برای گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹سال، اظهار کرد: اگر در دو سال اخیر نتوانیم برای جمعیت ۸ میلیون جوان امکانات ازدواج و اشتغال را فراهم کنیم، قطعا آن‌ها با آسیب‌های جدی در آینده رو به رو خواهند شد.
وی تاکید کرد: گروه‌های سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، جز گروه‌هایی هستند که در حال آمادگی برای ازدواج و اشتغال هستند که دراین زمینه به کمک دولت، خانواده و نهادهای مسئول باید برای ازدواج به هنگام و به موقع جوانان تلاش شود.
حسن زاده در پایان به نقش سایت‌های همسریابی در ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: سایت‌های مجازی و مراکز مشاوره و همسرگزینی برای ازدواج جوان کمک کننده نیستند و گاهی امکان دارد، اطلاعات کاذب در اختیار جوان بگذارد اما اگر مراکز بتوانند خود را تقویت و به روز کنند می‌تواند موثر باشد اما در فرهنگ ایرانی اسلامی ما سایت‌های همسرگزینی کمکی به ازدواج جوانان نمی‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان