۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اثری از تدبیر و امید در سینما نیست/ چهره ایران و اسلام را می‌توان با سینما به جهانیان نشان داد
کد خبر: ۴۱۲۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حسن علی‌اکبری:

اثری از تدبیر و امید در سینما نیست/ چهره ایران و اسلام را می‌توان با سینما به جهانیان نشان داد

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما با انتقاد از فضای ناامیدی در فیلم‌های جشنواره امسال گفت: بر عکس شعار دولت یازدهم که بر مبنای تدبیر و امید است، امیدی در فیلم ها ندیدم.

اثری از تدبیر و امید در سینما نیست/ چهره ایران و اسلام را می‌توان با سینما به جهانیان نشان داد
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، محسن علی اکبری، تهیه کننده سینما در خصوص ارزیابی خود از عملکرد مدیریت سازمان سینمایی گفت:‌ سینمای ایران در عرصه تکنیک پیشرفت قابل توجهی را بدست آورده است، اما از نظر محتوا در خیلی از فیلم‌ها شاهد ناامیدی بودیم.
وی با بیان اینکه ناامیدی با شعار دولت وقت در تضاد است، عنوان کرد:‌ ما در فیلم ها، تدبیر و امید ندیدیم و برعکس ناامیدی در فضای فیلم‌ها جاری بود، ضمن اینکه در فیلم‌ها قصه گویی جایی نداشت.
علی اکبری در ادامه تاکید کرد:‌ بعید می‌دانم با این فیلم‌ها، سینما در سال جدید بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، این روند جای نگرانی دارد و باید برای آن فکری کرد.
تهیه کننده سینما با انتقاد از مصرف دخانیات در فیلم ها عنوان کرد:‌ شاهد بودیم که بازیگران زن و مرد در فیلم‌ها به مصرف دخانیات اقدام می‌کردند و این موضوع با تیزرهایی که قبل از فیلم‌ها پخش می‌شد در تضاد بود، یعنی در واقع فیلم ضد تبلیغات بود.
وی با بیان اینکه محتوای فیلم‌ها ضعیف بود، اظهار داشت: روند فیلم ‌ها رو به جلو نیست و از نظر محتوا ضعف داریم، مسئولین و مدیران باید تصمیم بگیرند و سیاست گذاری کنند، اگر این فیلم‌ها با این مضمون و محتوا مورد پذیرش قرار گرفته و مجوز دریافت کرده است، باید اشکال را به شورا نسبت داد.
علی اکبری تصریح کرد:‌ مدیران سینمایی راهنمای خوبی نیستند، به جز چند مورد استثنا تهیه فیلم‌ها به سمت و سویی بودند که نه می‌توان گفت سیاسی هستند و نه موضوع خاصی دارند، فیلم‌ها بدون طراحی موضوع شخصی ساخته می‌شوند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر سیاستگذاری سازمان سینمایی افزود: سازمان سینمایی و مسئولین سینما باید با سیاستگذاری درست و مناسب و ابلاغ آن به سینماگران موجب تغیر روند کنونی شوند و به پیشرفت سینما کمک کنند.
ما جوانان مستعد و توانایی داریم که در صورت هدایت می‌توانند فیلم‌های خوب و بهتر تولید کنند.
علی‌اکبری در ادامه بیان کرد:‌ یک فیلم اول خوب به نام "یاسین" داشتیم که انتخاب نشد و باعث خوشحالی است از اینکه این فیلم در کنار فیلم‌های دیگر قرار نگرفت که باعث وجاهت بقیه آثار شود، باید دید علت انتخاب نشدن بعضی از فیلم‌ها چه بوده است، هیات انتخاب اعلام کرده که آن فیلم‌ها بد بوده‌اند، آیا بهترین فیلم های یک سال سینمای ما این ها هستند؟ اگر این‌ها بهترین هستند پس بدترین‌ها چه بوده‌اند؟ تهیه کننده سینما با اشاره به فیلم محمد رسول الله(ص) بیان کرد: ارزشمندترین تولید سینما فیلم محمد رسول الله بود، چرا که در ترسیم چهره پیامبر گرامی اسلام (ص) و دین ناب اسلام به خوبی عمل کرده است.
وی با انتقاد از عملکرد سینمای ایران تصریح کرد:‌ ما کم کار هستیم و غرب کار خودش را می کند، سینما بهترین وسیله معرفی فرهنگ یک جامعه است که ما باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
وقتی هالیوود با این گونه فیلم‌ها اسلام را این گونه معرفی می‌کند به دلیل نفوذ و تسلطش به جوامع جهانی موجب می‌شود مخاطبان پس از تماشای آثار ضد ایرانی و ضد اسلامی هالیوود احساس منفی و بدی نسبت به ما و اسلام پیدا کنند در حالی که هالیوود باید با اقدامات ما بفهمد که حق ندارد در مباحث دینی و هویت ملی کشورها ورود کند، ما باید با فیلم سازی و ساخت آثاری مثل محمد رسول الله چهره تابان اسلام را به دنیا معرفی کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان