۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ستایش حجاب مجریان تلویزیون ایران
کد خبر: ۴۱۲۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ستایش حجاب مجریان تلویزیون ایران

در جریان مذاکرات مربوط به قانون حجاب در رسانه‌های عربستان، نماینده مجلس این کشور حجاب مجریان زن شبکه‌های ایرانی را ستود.

ستایش حجاب مجریان تلویزیون ایران
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه العالم نوشت: مجلس شورای عربستان سعودی روز گذشته قانون رسانه های سمعی و بصری مبنی بر الزام همه مجریان زن شاغل در شبکه‌های سعودی به پوشیدن لباس‌های سنگین و پوشیده را تصویب کرد.
احمد الزیلعی رئیس کمیته اطلاع رسانی مجلس در گفت وگو با روزنامه سعودی الحیات گفت: در صورت صدور این قانون توسط شورای وزیران، هیات اطلاع رسانی سمعی و تصویری بر همه مجری های زن شاغل در شبکه هایی که از عربستان پخش می شود، از جمله ام بی سی و روتانا که دارای است ودیو در عربستان هستند، احاطه و نظارت کامل خواهد داشت.
خانم دکتر لطیفه الشعلان عضو مجلس شورای عربستان هم درگفت وگو با الحیات، با ابراز تعجب از توجه این شورا به پوشش مجریان زن و نادیده گرفتن جزئیات مهم و حیاتی این قانون در پرتو چالش های رسانه ای بزرگ پیش روی عربستان (که خطرناکترین مورد آن اطلاع رسانی گروه داعش است) تاکید کرد: کل این سیستم ضعیف است و برخی اعضای آن فقط به موضوع پوشش زنان پرداخته و از سایر موارد غفلت کرده‌اند.
الحیات نوشت: در ادامه ابراهیم ابوعباه یکی از اعضای مجلس و از تهیه کنندگان پیش نویس این قانون، به منال رضوان دیپلمات سعودی به خاطر ظاهر شدن بدون حجاب در یک محفل بین‌المللی، حمله کرد و در عین حال به طور تلویحی حجاب مجری‌های زن ایرانی را ستود.
منبع: واحد مرکزی خبر انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان