۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خیانت، تجمل‌گرایی و اعتیاد اصلی‌ترین موضوع فیلم‌های جشنواره‌فجر
کد خبر: ۴۱۱۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گاردین تحلیل کرد:

خیانت، تجمل‌گرایی و اعتیاد اصلی‌ترین موضوع فیلم‌های جشنواره‌فجر

می توان گفت فیلم های امسال از ضعیف ترین فیلم های چند سال اخیر به حساب می آیند.

خیانت، تجمل‌گرایی و اعتیاد اصلی‌ترین موضوع فیلم‌های جشنواره‌فجر
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی به عنوان " خودرو، مواد مخدر و تجردگرایی، جشنواره فیلم فجر امسال را احاطه کردند" فیلم های امسال جشنواره را مورد بررسی قرار داد و نوشت: طلاق، سقط جنین،خیانت،تجمل گرایی اصلی ترین تم جشنواره فیلم فجر امسال را تشکیل دادند و می توان گفت فیلم های امسال از ضعیف ترین فیلم های چند سال اخیر به حساب می آیند.
  گاردین نوشت: فیلم های امسال و برندگان آن را می توان گفت تنها به فکر فروش بوده اند و در این فیلم ها بسیاری از چهره های معروف و داستان های تکراری بدون مفهوم از جمله مواد مخدر و اعتیاد و خیانت دیده می شوند.
    گاردین در ادامه به فیلم "دوران عاشقی" علیرضا رئیسیان اشاره می کند و می نویسد: بازیگر معروف لیلا حاتمی در این فیلم داستانی را بازی می کند که مرتکب زنا و حاملگی ناخواسته شده است و در فیلم دیگر "خانه دختر" نیز داستان روی موضوع تجرد گرایی می چرخد.
"فیلم عصر" یخبندان نیز به موضوع خیانت می پردازد که در آن به شدت روی مسائل تجمل گرایی مانور داده شده است.
    گاردین در پایان نوشت: اکنون باید پرسید که چرا بسیاری از کارگردانان ایرانی قارد به ساختن یک فیلم خوب نیستند و چرا آن عده ای که فیلم های خوبی دارند، این هنر خود را ارتقا نمی دهند و بعد از چند سال، این عرصه را رها می کنند.
به هر حال فیلمسازان در سال آینده راه دشواری را دارند و برخی نیز نگران این هستند که مشکلات اقتصادی باعث شود که بودجه صنعت فیلم نیز کاهش یابد.
  اکنون بسیاری از فیلمسازان در این زمینه با مشکل مالی مواجه هستند ولی در اصل باید گفت دو مشکل اصلی چالش جدی فیلم در ایران است که یکی نبود و غیبت فیلمسازان خوب است و دوم اینکه کمبود بودجه.
      منبع: جام نیوز انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان