۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ازعملکرد کم سرعت اینترنت پرسرعت تا محدود کردن اینترنت نامحدود مخابرات!
کد خبر: ۴۱۱۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ازعملکرد کم سرعت اینترنت پرسرعت تا محدود کردن اینترنت نامحدود مخابرات!

ورود اینترنت پرسرعت مخابرات ظاهرا تنها کندی سرعت دسترسی مشترکان را در پی دارد و قطعی های اینترنت صدای مشترکان را در آورده است.

ازعملکرد کم سرعت اینترنت پرسرعت تا محدود کردن اینترنت نامحدود مخابرات!
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، شاید این روزها شنیدن قطعی یا اختلال شبکه تلفن همراه به نظر عادی شده باشد اما تصور اینکه این قطعی از اینترنت پرسرعت مخابرات واز جدیدترین وپیشرفته ترین تکنولوژی موجود دنیا برای اتصال به اینترنت پرسرعت باشد،غیر عادی به نظر برسد چراکه امروز در این عصر ارتباطات ودر قرن بیستم وبا وجود اینکه بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کشورهای پیشرفته از طریق همین اینترنت پرسرعت مخابرات به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند جالب نیست که اختلال ها وقطعی ویا کندی سرعت اینترنت به ظاهر پرسرعت مخابرات ما وجود داشته باشد وناشی از کمبود تجهیزات مخابراتی باشد! اما این اینترنت مخابرات که به عنوان اینترنت پر سرعت برای مشترکان تبلیغ شد وبه گفته وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات درسال جاری آمار مشترکان آن از ۳ میلیون به ۸ میلیون رسیده است این روزها حتی صدای مشترکان داخل شهر تهران را در آورده است .
مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات در شهرهای مختلف وحتی در مرکز شهر تهران از قطعی و وصلی های گاه وبی گاه اینترنت ویا کندی سرعت اینترنت خود می گویند واظهاردارند زمانی که با مرکز پاسخگویی به مشکلات مشترکان۲۰۲۰ تماس می گیرند پاسخ مناسبی به مشترکان نمی دهد.
داستان قطعی اینترنت پرسرعت مخابرات که چندی پیش مطرح شد مسئولان مخابرات دلیل ان را تقویت آی پی ها عنوان کردند واز رفع قطعی ها در زمان کوتاه خبر دادند اما گویا این اختلال ها هنوزوجود دارد و متاسفانه اینبار مسئولین مخابرات پهنای باند کلی که اززیر ساخت تامین می شود را عمده مشکل اینترنت پرسرعت مخابرات مطرح کردند و با رد هرگونه قطعی کلی موضوع کندی سرعت اینترنت رامشکل مشترکان دانستند و یکی از اقدامات مخابرات را برای افزایش سرعت اینترنت،محدود کردن اینترنت نامحدود مخابرات عنوان کردند.
رضا خلیلی معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات تهران در این باره گفت:بیش از ۸۰ درصد مشترکان اینترنت مخابرات،مشترکان اینترنت نامحدود هستند واگر درصدی از آنها استفاده بیش از حد و دانلود زیاد داشته باشد فرصت استفاده مناسب از اینترنت برای مشترکان دیگر فراهم نمی شود که به این منظور برنامه ایجاد محدودیت برای اینترنت نامحدود مخابرات در دست اقدام است .
با طرح این خبر و محدود کردن اینترنت نامحدود مخابرات شاید دیگر چیزی به نام واگذاری اینترنت نامحدود معنا ندارد و گویا باهر بار مواجهه با اینگونه اختلالات مسئولان مخابرات یا این اختلالات را رد می کنند یا این اختلال را ناشی ازتقویت آی پی ها می دانند ویا .
.
.
وهمچنین اعتقاد دارند که این اختلالات موقتی است .
اما این اینکه زمان داشتن اینترنت پرسرعت کی فرا می رسد خود جای سوال است؟ منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان