۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بارش باران در ۹ استان ایران / فردا ۱۴ استان بارانی و برفی است
کد خبر: ۴۱۱۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بارش باران در ۹ استان ایران / فردا ۱۴ استان بارانی و برفی است

بر اساس پیش بینیس سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه در استانهای کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، جنوب یزد، شمال کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی، قزوین، البرز و تهران برف و باران می بارد.

بارش باران در ۹ استان ایران / فردا ۱۴ استان بارانی و برفی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از اختلال در تردد جاده ها و آب گرفتگی معابر عمومی در ۶ استان کشور و وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور طی امروز خبر داد و گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی، سامانه بارشی فعالی بر روی دریای مدیترانه مستقر است که امواج ناشی ازآن به تناوب تا پایان هفته کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
دیروز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، دامنه های جنوبی ومرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق وبتدریج جنوب شرق ودامنه های جنوبی البرز شاهد ابرناکی ، بارش‌باران، گاهی با وزش باد، در مناطق سردسیر بارش برف ودر مناطق جنوبی رعد و برق بودیم.
احد وظیفه با بیان این‌که در سواحل دریای خزر نیز با تقویت جریان های شمالی بر مقدار بارشها افزوده شده ودریای خزر مواج خواهدشد، گفت: از بعد از ظهر امروز پنج شنبه علاوه برمناطق ذکر شده، در شمال غرب وغرب نیز بارش باران وبرف شروع می شود و به تدریج تا روز جمعه غالب مناطق ایران به جز جنوب شرق را فرا می گیرد، این در حالی است که بارش‌ها امروز در استانهای کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، جنوب یزد، شمال کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی شدت بیشتری خواهد داشت.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که امروز پنجشنبه در جنوب غرب وبرخی مناطق جنوب نیز باد و گرد وخاک پیش بینی می شود، گفت: در روزهای پنجشنبه جمعه و شنبه ینده وزش باد شدید در برخی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.
به گفته وظیفه، با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور طی امروز پنج‌شنبه دراستان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری، شمال فارس، جنوب یزد، شمال کرمان و برخی نقاط خراسان جنوبی اختلال در تردد جاده‌ها و آبگرفتگی معابرعمومی به دلیل بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: در روز جمعه بارش برف و باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، فارس، بوشهر، شمال کرمان، خراسان رضوی که بتدریج در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز بارش‌ها تشدید می شود بنابراین توصیه می شود از تجهیزات مناسب در جاده ها استفاده شود.
او گفت: امروز پنجشنبه آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز۲ و ۱۲درجه سانتیگراد خواهد رسید.
منبع: خبرآنلاین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان