۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار نیروی وزارت بهداشت اعتبار نداریم/ بیمارستانهای جدید معطل استخدام نیرو مانده‌اند
کد خبر: ۴۱۱۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت:

برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار نیروی وزارت بهداشت اعتبار نداریم/ بیمارستانهای جدید معطل استخدام نیرو مانده‌اند

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌هایی داریم که تکمیل شده‌اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره‌برداری نرسیده‌اند. از ابتدای دولت مجوز استخدام یک نفر را هم نداشته‌ایم حتی برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار پرسنل فعلی هم اعتباری نداریم.

برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار نیروی وزارت بهداشت اعتبار نداریم/ بیمارستانهای جدید معطل استخدام نیرو مانده‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با وضعیت نیروی انسانی گفت: ما هم اکنون از نظر وضعیت نیروی انسانی مشکلات بسیاری داریم و یکی از چالش‌های ما همین موضوع است به طوری که از ابتدای دولت تاکنون حتی مجوز استخدام یک نفر را نتوانسته‌ایم داشته باشیم.
وی ادامه داد: اکنون بیمارستان‌هایی داریم که تکمیل شده‌اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره‌برداری نرسیده‌اند در این زمینه جلسات متعددی برگزار کردیم و شخص رئیس جمهور و معاون اول وی دستور دادند که به موقع این چالش را حل و فصل کنند.
وزیر بهداشت گفت: هم اکنون برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار نفر پرسنل اعتباری نداریم و تعداد نیروی پرستاری که به ازای هر هزار نفر داریم ۱٫۲ است.
هاشمی تصریح کرد: این در حالی است که همین شاخص در منطقه ۲٫۷ است و در برخی از کشورها مانند ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۳ نیرو و در اروپا به ازای هر هزار نفر ۸ نیرو است.
وی گفت: فاصله ما تا استاندارد شدن وضعیت نیروها زیاد است و اکنون وضعیت نیروهای خدمتی نیز مشکل دیگری است که وجود دارد که از این بابت نیز با کمبود مواجهیم.
به گزارش فارس، امسال از محل اعتبارات صرفه جویی یارانه ها ۴۸۰۰ میلیارد تومان و از محل یک درصد ارزش افزوده حدود ۲ هزار میلیارد تومان و از محل اعتبار پزشک خانواده نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه شد که بخش مهمی از این اعتبار برای کاهش فرانشیز خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی و افزایش حدود ۲.
۵ برابری تعرفه خدمات پزشکان متخصص هزینه شد.
انتهای پیام/۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان