۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سی و سومین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد/ معرفی برترین ها
کد خبر: ۴۰۹۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سی و سومین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد/ معرفی برترین ها

سی و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان خود در بخش های رقابتی «سینما حقیقت»، «هنر و تجربه»، «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» به کار خود پایان داد.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد/ معرفی برترین ها
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، اختتامیه جشنواره سی و سوم فیلم فجر با معرفی برگزیدگان خود طی ماراتنی ۲۴۰ دقیقه ای (چهار ساعته) به پایان رسید.
اسامی نفرات برگزیده این رخداد سینمایی در بخش های رقابتی «سینما حقیقت»، «هنر و تجربه»، «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» به این شرح است.
الف) سودای سیمرغ ** بخش فیلمنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به رویا محقق برای نگارش فیلمنامه فیلم «دوران عاشقی» رسید و دیپـلم افتخار بهترین فیلمنامه به اصغر عبداللهی برای نگارش فیلمنامه فیلم «خداحافظی طولانی» اهدا شد.
** بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به ابوالحسن داودی برای فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد و دیپلم افتخـار بهترین کارگردانی به بهـرام توکلی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» اهدا شد.
**بهترین بازیگر نقش اول زن هیات داوران در این بخش با تقدیر از بازی لیلا حاتمی در فیلم «دوران عاشقی» و مهتاب کرامتی در فیلم «عصر یخبندان»، دیپلم افتخـار بهترین بازیگر نقش اول زن را به لیلا زارع برای فیلم «شیفت شب» اهدا کرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به باران کوثری برای فیلم «کوچه بی نام» رسید.
** بهترین صدابرداری و صداگذاری سیمرغ بلورین بهترین صـدابرداری به محمود سماک باشی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» رسید و سیمرغ بلورین بهترین صـداگذاری نیز به بهمن اردلان برای فیلم «رخ دیـوانه» رسید.
** بهترین فیلمبرداری هیات داوران در این بخش با تقدیر از علیرضا زرین دست برای فیلمبرداری فیلم «مزارشریف»، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را به علیرضا بـرازنده برای فیلم «دوران عاشقی» اهدا کرد.
** بهترین فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم به بیـتا منصوری برای تهیه کنندگی فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد.
** بهترین موسیقی فیلم سیمرغ بلورین بهترین مـوسیقـی متـن فیلم به بهزاد عـبدی برای فیلم «مزار شـریف» اهدا شد.
** بهترین بازیگر نقش مکمل زن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سحـر دولـتشاهـی برای بازی در فیلم «عصر یخبندان» اهدا شد و در این بخش از بازی مینـا سـاداتی در فیلم «عصر یخبندان» تقدیر شد.
**بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این دوره از جشنواره به هـومن سیـدی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» اهدا شد.
** بهترین تدوین سیمرغ بلورین بهترین تـدوین به نیـما جعفری جوزانی برای فیلم «عصر یخبندان» اهدا شد.
** بهترین جلوه های بصری سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری در بخش سودای سیمرغ به وحید قطبی زاده برای فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد.
همچنین دیپـلم افتـخار «بهترین جلوه های بصری» به امیـررضا معتمـدی برای فیلم «مزارشریف» رسید.
هیأت داوران در این بخش برای جلوه های ویژه میدانی نامزدی را معرفی نکرد.
** بهترین طراحی صـحنه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحـنه به محـسن نصراللهی برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد.
**بهترین طراحی لباس سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس در بخش سودای سیمرغ به جـهانگیـر میـرزاجـانی برای فیلم «خـداحافـظی طولانی» رسید.
** بهترین بازیگر نقش اول مرد سودای سیمرغ سعید آقاخانی بازیگر فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» به عنوان بهترین بازیگر مرد بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر انتخاب شد.
**جایزه ویژه هیات داوران هیات داوران بخش سودای سیمرغ جایزه ویژه خود را در قالب سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار اعلام کرد.
براین اساس سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران به جواد نوروزبیگی برای تهیه کنندگی سه فیلم «بهمن»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و «من دیه گو مارادونا هستم» رسید و دیپـلم افتخار جایزه ویژه هیأت داوران در بخش سودای سیمرغ به نیـکی کـریمی برای مجموعه بازی های وی و کارگردانی فیلم «شیفت شب» اهدا شد.
** بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در بخش سودای سیمرغ به نویسنده فیلم دوران عاشقی اهدا شد و بر همین اساس رویا محقق نویسنده فیلم «دوران عاشقی این جایزه را نصیب خود کرد.
همچنین دیپـلم افتـخار بهترین فیلمنامه در بخش سودای سیمرغ و در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به اصغر عبداللهی برای نگارش فیلمنامه فیلم «خداحافظی طولانی» اهدا شد.
** بهترین کارگردانی در بخش معرفی برگزیدگان بخش بهترین کارگردانی سی وسومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به ابوالحسن داودی برای فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد و دیپلم افتخـار بهترین کـارگردانی نیز در این بخش به بهـرام تـوکلی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» رسید.
** رخ دیوانه بهترین فیلم جشنواره شد فیلم سینمایی رخ دیوانه عنوان بهترین فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و سیمرغ بلورین این بخش به بیتا منـصوری برای تهیه کنندگی فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد.
ب) هنر و تجربه تندیس بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بخش هنر و تجربه به ترتیب به فیلم های «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی و «مردی که اسب شد» به کارگردانی امیرحسین ثقفی اهدا شد.
ج) نگاه نو ** بهترین فیلمنامه پیش از اهدای سیمرغ بلورین این بخش، هیات داوران دو دیپلم افتخار را به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای نگارش فیلمنامه «جامه دران» و مریم مقدم و بهتاش صناعی ها برای نگارش فیلمنامه «احتمال باران اسیدی» به عنوان اثر اوریجینال (غیراقتباسی) دریافت کردند.
اما علی زرنگار، وحید جلیلوند و حسین مهکام سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره سی و سوم فیلم فجر در بخش نگاه نو را برای نگارش فیلمنامه فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به دست آوردند.
** بهترین کارگردانی وحید جلیلوند در این بخش جایزه تندیس جشنواره در کارگردانی برای فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به دست آورد اما سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به امیرحسین عسگری کارگردان فیلم «بدون مرز» رسید.
** بهترین فیلم سرانجام جایزه آخرین بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به معرفی بهترین فیلم اختصاص داشت که این جایزه به فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به تهیه کنندگی محمدحسین لطیفی اختصاص یافت.
د) سینما حقیقت ** بهترین پژوهش و متن تندیس ویژه بهترین پژوهش و متن جشنواره سی و سوم فیلم فجر به محمدعلی شعبانی برای نگارش مستند «سمفونی استیضاح» رسید.
** بهترین کارگردانی هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به محمد کارت کارگردان مستند «بختک» اهدا کرد و فیلم مستند «من می خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی جایزه تندیس ویژه بهترین کارگردانی بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.
** بهترین فیلم جایزه آخرین بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به معرفی بهترین فیلم اختصاص داشت که این جایزه به فیلم «آتلان» به تهیه کنندگی معین کریم الدینی اختصاص یافت.
و سرانجام آنکه جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فرشاد افشین پور فیلمبردار مستند «سفر به آمادای» اهدا شد.
سی و سومین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار شد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان