۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چگونگی وصل سیم‌کارت‌هایی که از امروز قطع می‌شوند
کد خبر: ۴۰۸۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

چگونگی وصل سیم‌کارت‌هایی که از امروز قطع می‌شوند

مدت اولتیماتوم وزارت ارتباطات از طریق سازمان رگولاتوری که تابعه آن است به مشترکان سیم‌کارت‌های جعلی امروز به پایان رسید.

چگونگی وصل سیم‌کارت‌هایی که از امروز قطع می‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، نزدیک به دو ماه می‌شود که تذکراتی در قالب پیامک به مشترکان قدیمی همراه اول و ایرانسل داده می‌شود تا کد ملی خود را در سامانه اپراتورها به ثبت برسانند در غیر این صورت سیم‌کارت آنها قطع می‌شود.
همراه اول به مشترکان خود گفته است تا کد ملی‌شان را به ۸۹۸۰ و ایرانسل هم عنوان کرده که به ۲۷۲ ارسال کنند.
با توجه به اینکه همچنان سیم‌کارت‌های بسیاری در دست مشترکان قرار دارد که به نام خودشان نیست و از کسی خریداری کرده‌اند که اکنون به وی دسترسی ندارند، باید منتظر قطع خطوط‌شان طی امروز و فردا باشند.
تا پیش از این از طریق پیامک می‌شد اطلاعات هویتی را در سامانه اپراتورها ثبت کرد اما با قطع خطوط، تنها راه وصل مجدد سیم‌کارت‌ها مراجعه به دفاتر امور مشترکین اپراتورهاست.
کسانیکه سیم‌کارت‌شان قطع می‌شود و مالک هستند، تنها کافی است به دفاتر امور مشترکان مراجعه کرده و اطلاعات‌شان را به شکل حضوری در سامانه ثبت کنند.
اما اگر جزو آن دسته از مشترکانی هستید که سیم‌کارت‌تان به نام فرد دیگری است، برای وصل مجدد خط خود باید همراه با مالک اصلی به دفاتر مراجعه و سند را به نام خود بزنید.
امور مشترکان ایرانسل تغییر مالکیت به شکل رایگان انجام می‌دهد اما همراه اول ۹۵۰ تومان طلب می‌کند.
حال برخی امور مشترکان معتقدند که بعد از اولتیماتوم وزارت ارتباطات مبنی بر قطع خطوط، سیم‌کارت‌ها می‌سوزد و برای وصل مجدد باید سیم‌کارت جدیدی تقاضا کنید.
لذا برای این امر نیز، مشترکان ایرانسل باید دو هزار تومان و همراه اولی‌ها شش هزار تومان بپردازند تا سیم‌کارتی جدید تحویل بگیرند.
با توجه به اینکه امروز تعطیل رسمی است، احتمال می‌رود اگر همچنان وزارت ارتباطات پای حرف خود مبنی بر قطع سیم‌کارت‌های جعلی باشد، این اتفاق از فردا رخ دهد.
تسنیم پیش از این برآوردی از قطع یازده میلیون سیم‌کارت داشت و در گزارشی عنوان کرد که اگر در حالت خوشبینانه ۳۰ درصد از مشترکان سیم‌کارت‌های جعلی، اطلاعات خود را برای اپراتورها ارسال کرده باشند در حال حاضر وضعیت مالیکت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک سیم‌کارت‌های اپراتورهای اول و دوم همچنان مشخص نیست.
اما بعد از انتشار این گزارش به صورت رسمی اعلام شد که ۲۵ درصد از مشترکان سیم‌کارت‌های جعلی اطلاعات هویتی خود را ثبت کرده‌اند که بنابراین آمار بیش از این خواهد بود.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان