۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فریاد مردم از اقدامات وزارت ارشاد بلند شده است
کد خبر: ۴۰۶۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله مکارم شیرازی:

فریاد مردم از اقدامات وزارت ارشاد بلند شده است

این مرجع تقلید گفت: اقدامات نسنیجده و نادرست وزارت ارشاد زمینه کمرنگ شدن ارزش‌های انقلاب را فراهم می‌کند/ چرا ارزش‌های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می‌گذارید؟

فریاد مردم از اقدامات وزارت ارشاد بلند شده است
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه امروز خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت دهه مبارک فجر، تصریح کرد: نگاه منصفانه نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی نقشه سیاسی و معادلات منطقه را عوض کرد، قبل از انقلاب غربی‌ها به راحتی منابع ما را می‌بردند اما با پیروزی انقلاب با موانع برخورد کرده‌اندو به برکت انقلاب اسلامی، ایران به آنها باج نمی‌دهد، سوریه، لبنان و عراق و کشورهای دیگر بیدار شده‌اند، این حرکت انقلاب ایران نقشه منطقه را عوض کرد و در کشور ما نیز آثار مهمی به جای گذاشت.
وی بیان کرد: در موقع انتخابات با مقامات و سفارت‌ خانه‌های بیگانه مشورت می‌شد که از صندوق‌ها چه کسی بیرون بیاید، تشکیلات حکومتی نیز در مقابل بیگانگان کاملا تسلیم بود؛ در آن زمان فرقه‌های ضاله در کشور بسیار فعالیت می‌کردند، اما با آنها مبارزه نمی‌شد.
این مرجع تقلید ضمن تجلیل از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی وضع بی سابقه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای ایجاد شده، چندین مدت است که این مذاکرات ادامه دارد، بارها وزرای خارجه از کشورهای دیگر آمده اند و با وزیر خارجه ایران مذاکره کرده‌اند، اگر ایران اهمیت نداشت آیا حاضر بودند آنها با ما مذاکره کنند و البته با زیاده خواهی‌شان مقاومت شود.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بی انصافی است که کسی بگوید موقعیت امروز ایران مثل سابق است، پیشرفت‌های بسیاری در علوم مختلف، صنایع هوا فضا، صنعت و دیگر عرصه‌ها با همه محدودیت‌های و فشارها بدست آمده است و ما نمی‌گوییم در کشور مشکل نداریم، مشکل هست و باید مشکلات حل شود، اما معتقدیم باید درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با انصاف قضاوت کرد.
وی با تشریح عوامل پیروزی انقلاب و تاکید بر حفظ و تقویت این عوامل، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این عوامل همدلی و اتحاد ملت با یکدیگر بود، باید این عامل را امروز نیز بیش از پیش تقویت کنیم، عدم تقدیم منافع شخصی و جناحی بر منافع عمومی، آمادگی برای فداکاری و قربانی دادن از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و همه اینها را حضرت امام به ملت تقدیم کرد و مدیون آن بزرگوار هستیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی موقعیت متزلزل شده رژیم غاصب اسرائیل را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه به مصر حمله کرد و بخش مهمی از این کشور را تصرف کرد اما الان نمی‌تواند پنجاه روز با غزه مبارزه کند؛ با حزب‌الله که ابدا؛ اینها همه نتیجه و برکت انقلاب اسلامی ایران است؛ ذلیل‌ترین ایام برای اسرائیل همین حالا است.
وی بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌های گروهی برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تاکید و اضافه کرد: امیدواریم در ایام دهه فجر رسانه‌ها کاری کنند که نسل جوان عوامل پیروزی انقلاب را با چشم خود ببینند و این دستاوردها را منعکس کنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و از اقدامات نسنیجده و نادرست وزارت ارشاد که زمینه کمرنگ شدن این ارزش‌ها را فراهم می‌کند انتقاد کرد و گفت: وزارت ارشاد ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد، داد مردم بلند شده؛ همه روز شکایات و گلایه‌های متعدد به دفتر ما می‌رسد که وزارت فرهنگ ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می‌کشد چرا ارزش‌های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می‌گذارد.
وی خطاب به دست اندرکاران وزارت ارشاد با بیان این که مردم بویژه مردم انقلابی را عصبانی و ناراضی نکنید، گفت: همین مردم انقلابی بودند که انقلاب کردند؛ ناراحت کردن آنها خوب نیست زیرا مسئولان ارشاد به مسائل بی‌اهمیت و بی‌ارزش اهمیت می‌دهند، مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود و افرادی که در وزارت ارشاد هستند مردم انقلابی را ناراحت نکنند، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد.
منبع: نسیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان