۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین احیای انجمن مفاخر فرهنگی استان با یک انگیزه ویژه صورت گیرد
کد خبر: ۴۰۳۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روزبه:

احیای انجمن مفاخر فرهنگی استان با یک انگیزه ویژه صورت گیرد

استاندارقزوين گفت: احیای انجمن مفاخر فرهنگی استان با یک انگیزه ویژه صورت گیرد.

 احیای انجمن مفاخر فرهنگی استان با یک انگیزه ویژه صورت گیرد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مرتضی روزبه در نود و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در قزوین بزودی احیا و راه اندازی می شود.
وی افزود: این انجمن می تواند کارکردهای زیادی داشته باشد که از جمله مهم ترین آنها آشنا کردن مردم استان با بزرگان و مفاخر قزوین است.
روزبه با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قزوین پس از شروع کار دوباره باید از تجربیات گذشته استفاده کند، اظهار کرد: وظیفه چنین انجمن هایی این است که با پرداختن به آثار مفاخر و بزرگان و نشر آنها اجازه ندهند در خصوص این قشر انقطاع نسلی صورت بگیرد.
استاندار قزوین همچنین پیشنهاد کرد: باید مسوولیت و عضویت در این انجمن را از ۳ به ۵ تن افزایش داد و در این خصوص از افرادی بهره برد که در دسترس و دارای وقت لازم هستند.
روزبه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مفاخر و بزرگانمان بدست فراموشی سپرده شوند، افزود: راه اندازی موزه علما و مفاخر باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.
وی با اشاره به ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه برای دریافت هدایای سران کشورهای خارجه به وزیر سابق (علی اکبر صالحی) و قرار دادن آنها در موزه ای در قزوین، گفت: شب گذشته با این درخواست موافقت شد و امیدواریم با این کار گام نخست را در ایجاد و راه اندازی موزه علما و مفاخر قزوین برداریم.
استاندار با اشاره به اینکه هم اکنون به بسیاری از آثار بزرگان و مفاخر قزوین دسترسی نداریم، اظهار کرد: احیای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و موزه می تواند این خلاء را پر کند.
روزبه در ادامه از تصمیم به عنوان برگزاری بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی به عنوان یک اقدام مناسب یاد کرد و گفت: اما به نظر می رسد زمان برگزاری این مراسم که اردیبهشت ماه سال ۹۴ درنظرگرفته شده زود است و باید به وقت دیگری از این سال منتقل شود.
استاندار قزوین گفت: در این گونه مراسم ها و همایش ها هنر ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم بزرگان و مفاخر خود را به شیوه ای مناسب و با زبانی ساده به نسل جوان و سایر قشرهای مردم معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: سبک و روش کاری ما تا به اینجا به گونه ای بوده است که سهم عامه مردم از این گونه همایش ها و مراسم ها تنها دیدن بنرها و تبلیغات برگزاری بوده است که این یک ایراد به شمار می رود و باید برای آن راه چاره ای جست.
روزبه در بخش دیگری از صحبت های خود از شورای فرهنگ عمومی به عنوان تنها محلی که می توان با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگ در خصوص مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی اظهار نظر و برای آنها راهکار پیدا کرد، دانست و گفت: این شورا از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است.
استاندار قزوین با بیان اینکه در این شورا باید به مسایل روز فرهنگی و اجتماعی بپردازیم، اظهار کرد: با وجود لطافت و ظرافت های مخصوص حوزه فرهنگ، کار در این عرصه با دشواری های زیادی همراه می باشد.
وی بر تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و استفاده بیشتر از ظرفیت کارشناسان حوزه فرهنگ و مسایل اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگی نباید برای سوالات سخت دنبال پاسخ های ساده و رفع تکلیف کن بگردیم.
این مسوول با تاکید به اینکه باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر بهره بگیریم، افزود: نمی توان در این خصوص غفلت کرد تا به ناچار کارها به برخورد امنیتی و قضایی کشیده شود.
وی در پایان گفت: غفلت از پرداختن به کارهای فرهنگی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار پرهزینه است بنابراین باید دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در این خصوص اهتمام و تلاش دوچندان داشته باشند.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان