۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴/ پزشکانی که افزایش تعرفه دارند
کد خبر: ۴۰۳۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴/ پزشکانی که افزایش تعرفه دارند

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در مورد افزایش نیافتن تعرفه های پزشکی سال ۹۴، توضیحاتی ارائه داد.

وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴/ پزشکانی که افزایش تعرفه دارند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، ایرج خسرونیا اظهارداشت: تعرفه های گروهی از پزشکان، امسال هیچ افزایشی نداشت و بر همین اساس، وزیر و معاون درمان وزارت بهداشت، به این مسئله واقف هستند.
وی افزود: از همین رو، برای آن دسته از رشته های پزشکی که امسال هیچ افزایش تعرفه های نداشته اند، در سال آینده این افزایش اعمال شود.
به گفته خسرونیا، پزشکان متخصص داخلی، عفونی، اطفال و برخی از رشته های جراحی عمومی، از جمله گروه های پزشکی هستند که تعرفه آنها امسال افزایشی نداشته است.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلات بودجه ای کشور، جامعه پزشکی تصمیم گرفته موضوع افزایش تعرفه های پزشکی برای آن دسته از رشته ها و گروه هایی که امسال افزایش تعرفه داشته اند، در سال آینده ثابت بماند.
خسرونیا با تاکید بر اینکه هنوز هیچ چیز قطعی نیست، از همراهی جامعه پزشکی با دولت یازدهم خبر داد و گفت: جامعه پزشکی تصمیم دارد با ثابت نگه داشتن تعرفه ها، تا حدودی زیادی از مشکلات اعتباری حوزه سلامت بکاهد.
این اظهارات در حالی عنوان می شود که طی روزهای گذشته محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ گفته بود که با توجه به تعیین تعرفه‌ ها در سال جاری مبتنی بر شرایط جامعه و همچنین تورم، نیازی به تعرفه‌ گذاری مجدد خدمات پزشکی برای سال آینده نیست.
‌ وی عنوان داشته است که قانون صراحت دارد به اینکه هر نوع تصمیم‌گیری در حوزه پزشکی از جمله تعیین تعرفه٬ نرخ‌گذاری و نظارت بر این حوزه برعهده سازمان نظام پزشکی است و بر اساس عرف هر ساله سازمان نظام پزشکی در اوایل هر سال باید این تعرفه‌ها را مبتنی بر واقعیت‌ها افزایش دهد که این مهم در سال جاری رخ داده است.
منبع: مهر انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان