۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جزئیات وام پرداختی کمیته امداد/ ۸۰۰ هزار مددجو شغل می خواهند
کد خبر: ۴۰۲۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انواری:

جزئیات وام پرداختی کمیته امداد/ ۸۰۰ هزار مددجو شغل می خواهند

سرپرست کمیته امداد خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد نیازمند شغل هستند ، گفت: نیمی از اعتبار ابلاغ شده برای وام اشتغالزایی تا کنون به این نهاد پرداخت شده است.

جزئیات وام پرداختی کمیته امداد/ ۸۰۰ هزار مددجو شغل می خواهند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حسین انواری به بودجه اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال جاری دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک ها برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص داده شد که در نهایت از این مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن را به بانکهای عامل برای پرداخت وام به مددجویان ابلاغ کردند.
وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات فوق جذب کمیته امداد شدتاکید کرد: از این یک هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرار است تا پایان سال به مقدار مبلغی که تاکنون تخصیص داده شده به کمیته امداد پرداخت شود که امیدواریم این امر محقق شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه متاسفانه بانک ها به دلیل نداشتن اعتبارات کافی تمامی اعتبار مورد نظر ما را تخصیص ندادند گفت: در بودجه سال آینده نیز اعتباری برای پرداخت وام مددجوی پیشنهاد شده که هنوز مشخص نیست با چه مقدار آن موافقت شود.
انواری با اشاره به اینکه سقف وام پرداختی به مددجویان تحت پوشش ۱۵ میلیون تومان است گفت: با اعتبار امسال تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر وام دریافت کرده و صاحب شغل شده و در مجموع تا کنون ۱۲۰ هزار مددجو توانمند شده اند.
وی با تاکید بر اینکه به دولت پیشنهاد داده ایم که آمادگی ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را طی دو سال داریم گفت: این شغل ها به شرطی ایجاد می شود که ۵ هزار میلیارد تومان بودجه به ما اختصاص داده شود و بازپرداخت آن بعد از ۵ سال از مددجویان کسر شود و در این صورت است که می توانیم ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم.
به گفته سرپرست کمیته امداد این پیشنهاد برای سال های ۹۴ و ۹۵ در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت دولت ظرفیت کمیته امداد برای ایجاد فرصت های شغلی زیاد است.
انواری در مورد افراد نیازمند شغل در کمیته امداد نیز گفت: در حال حاضر براساس آمارهای به دست آمده حدود ۸۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش نیازمند شغل هستند که آمادگی ایجاد این فرصت ها را با حمایت دولت داریم.
منبع: مهر انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان