۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تخلفات پدیده نتیجه عمل نکردن دستگاه‌های نظارتی به وظایف‌شان است
کد خبر: ۴۰۰۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز مطالعات مقابله با فساد دانشگاه تهران:

تخلفات پدیده نتیجه عمل نکردن دستگاه‌های نظارتی به وظایف‌شان است

مدیر مرکز مطالعات سلامت اداری و مقابله با فساد دانشگاه تهران گفت: اگر بخش مهمی از دستگاه‌های نظارتی به وظایف‌شان عمل می‌کردند، امروز شاهد پرونده‌هایی مانند پدیده نبودیم.

 تخلفات پدیده نتیجه عمل نکردن دستگاه‌های نظارتی به وظایف‌شان است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سیدداود حسینی با نقد عملکرد دستگاه‌های نظارتی در به وجود آمدن فساد‌های اقتصادی مانند پرونده پدیده شاندیز اظهار داشت: قطعاً بخش مهمی از دلیل به وجود آمدن فسادهایی مانند پرونده پدیده شاندیزه، به واسطه فقدان وجود دستگاه‌های نظارتی قوی در کشور ماست.
در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمانی ۸ ماده‌ای به سران سه قوه در سال ۸۰، بر مبارزه با فساد در همه ابعاد آن تأکید کردند اما با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از فرمان معظم له، هنوز آن طور که باید به آن توجه نشده است.
مدیر مرکز مطالعات سلامت اداری و مقابله با فساد دانشگاه تهران گفت: مبارزه با فساد و جلوگیری از آن، دغدغه مردم و مقامات ارشد نظام است و یکی از پژوهش‌های ما نشان می‌دهد فساد و مبارزه با آن سومین دغدغه مردم است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و مقامات ارشد نظام، دغدغه مبارزه با فساد را دارند اما وقتی این مساله به سطوح پائین‌تر مدیریتی و عملیاتی سازمان‌های نظارتی و قضایی می‌رسد، کمرنگ‌تر می‌شود.
حسینی تأکید کرد: بخش مهمی از به وجود آمدن فسادهایی مانند پدیده شاندیز و امثال آن که سال‌های سال مطرح بوده، متأثر از این همین فرایند‌هاست.
یعنی فساد وابسته به اقتصادی فاسد شده که از رانت‌ها تغذیه می‌شود و به همین دلیل است که اینها پرونده‌هایشان دیر مطرح می‌شود.
مدیر مرکز مطالعات سلامت اداری و مقابله با فساد دانشگاه تهران افزود: قطعاً اگر بخش مهمی از دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود عمل و بدون جهت گیری سیاسی و بی‌طرفانه ورود کرده بودند امروز خیلی کم‌تر شاهد فساد یا فسادهای شبکه‌ای که اعتماد مردم به نظام را خدشه‌دار می‌کند، بودیم.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان