۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استارت رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج
کد خبر: ۳۹۹۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

استارت رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج

رئیس سازمان غذا و دارو از رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج خبر داد و نسبت به افزایش بیماران نارسایی‌های کلیوی در کشور هشدار داد.

استارت رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، رسول دیناروند با اشاره به اینکه با حمایت و پیگیری‌های مضاعف وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر تلاش شد تا تامین داروی بیماران خاص و صعب العلاج دچار وقفه نشود، از حمایت‌های خوب در زمینه هزینه‌ها و حفاظت مالی بیماران در این حوزه که در حال انجام است، خبر داد و اظهار داشت: همواره جا برای حمایت بیشتر در این حوزه وجود دارد و در چارچوب امکانات و بودجه ای که کشور دارد اینگونه کارها در حال انجام است.
دیناروند با بیان اینکه اعتبارات خوبی در این حوزه هزینه شده است، اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۴ هم با جهت گیری‌هایی که انجام می‌شود با همکاری نمایندگان مجلس برای تصویب در انجام وظایف شاهد کوتاهی و وقفه ای نباشیم.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تا پایان سال قطعاً ادامه خواهد یافت، افزود: با عنایت مجلس در سال ۹۴ این حمایت‌ها ادامه خواهد کرد.
دیناروند با اشاره به اینکه به دنبال افزایش نرخ ارز قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج که عمدتاً هم وارداتی هستند به یکباره دو برابر شد، تاکید کرد: با پیش بینی اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در وزارت بهداشت از سال گذشته تلاش شد تا هزینه پرداختی بیماران در این حوزه افزایش پیدا نکند.
این مقام مسئول با بیان اینکه پارسال ۱۸۰ قلم دارو مشمول تفاهمنامه ای بود که ما با بیمه‌ها داشتیم، عنوان کرد: با توجه به پیش بینی اعتباراتی که دولت در لایحه بودجه داده است و در راستای کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی و صعب العلاج برنامه‌هایی طراحی شده که در موقعیت مناسب اجرایی می‌شود.
دیناروند با اشاره به اینکه در حال حاضر حمایتی که از این بیماران داریم ۱۰ درصد هزینه ارائه خدمات (فرانشیز) به بیماران است، تصریح کرد: آخرین جمع بندی‌ها نیز در این خصوص در حال بررسی است و ممکن است در مرحله بعدی این ۱۰ درصد برای برخی بیماران رایگان شود.
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه امسال در زمینه تسهیل درمان بیماران صعب العلاج کارهای بزرگی انجام شده است، تاکید کرد: تجمیع انواع حمایت‌ها برای بیماران دیابتی و پیوندی نیز در خصوص دارو، خدمات و تجهیزات پزشکی با همکاری سازمان‌های بیمه گر در حال انجام است.
دیناروند با اشاره به اینکه خوشبختانه تعرفه‌های فراگیر(گلوبال) جدید هم تعریف شده و اگر این‌ها عملیاتی شود بخش خصوصی و خیریه می‌تواند با تعرفه‌های جدید خدمات ارائه دهد، اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۴ شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام نیازهای بیماران پیوندی و دیالیزی با کیفیت ایده آل و مطلوب در کشور تولید می‌شود، تاکید کرد: برخی از این تولیدات با برندهای اصلی تولید می‌شوند و خوشبختانه توان صادرات در برخی از این فرآورده‌ها نیز فراهم است.
دیناروند همچنین در پایان به افزایش بیماران نارسایی‌های کلیوی در کشور، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر بیمار دیالیزی و ۲۵ هزار نفر دیگر هم پیوندی در کشور وجود دارد و پیش بینی می‌شود که این تعداد در ۸ سال آینده دو برابر شود به همین دلیل باید ظرفیت تولیدات مورد نیاز آنها افزایش یابد.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان