۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵۰۰میلیارد تومان هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایرانی/ افغان‌ها مشمول ۹۰درصد تخفیف شهریه هستند
کد خبر: ۳۹۱۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بابالو مطرح کرد

۵۰۰میلیارد تومان هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایرانی/ افغان‌ها مشمول ۹۰درصد تخفیف شهریه هستند

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایرانی حدود ۵۰۰میلیارد تومان بر آورده شده است.

۵۰۰میلیارد تومان هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایرانی/ افغان‌ها مشمول ۹۰درصد تخفیف شهریه هستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص دریافت شهریه از دانش آموزان افغان محصل در مدارس ایرانی گفت: عدم دریافت شهریه از دانش آموزان افغان صحیح نیست بلکه قرار بر این بود دانش آموزان در مدارس ایرانی ثبت نام شوند و هر زمان که شیوه نامه آ‌ماده شد مطابق با آن از این دانش آموزان شهریه دریافت شود.
وی با اشاره به این که این شیوه نامه یک ماه پیش آماده و ارسال شده است افزود: میانگین سرانه یک دانش آموز در ایران رقمی حدود یک میلیون و ۴۵۰تومان تا یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان است که از این تنها از یک دانش آموز افغانی رقمی حدود ۱۲۰تا۳۶۰هزار تومان شهریه دریافت می‌شود.
بابالو با بیان این که حدود ۹۰درصد به دانش آموزان افغان تخفیف داده می‌شود عنوان کرد: ۱۲گروه از دانش آموزان افغانی کم بضاعت مشمول تحصیل رایگان می‌شوند و از ‌آن‌ها شهریه‌ای دریافت نمی شود.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به این که هم اکنون ۳۳۰هزار دانش آموز افغان در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند، افزود: هزینه تحصیل دانش آموزان افغان در مدارس ایران حدود ۵۰۰میلیارد تومان برآورد شده است که کمیساریار عالی پناهندگان تنها ۱۰میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت می کند و امسال این رقم به ۷میلیارد تومان رسیده است.
وی از تحصیل برابر دانش آموزان افغان در کنار دانش آموزان ایرانی خبرداد، اضافه کرد: همواره تاکید ما بر این دو نکته است که هیچ دانش آموز افغانی نباید از تحصیل بازبماند و همچنین یک دانش آموز افغانی باید در مسائل انسانی، عاطفی و آموزشی با یک دانش آموز ایرانی برابر دیده شود.
بابالو از ساخت ۵مدرسه، با مشارکت کمیساریار عالی پناهندگان سخن گفت و اظهار داشت: امسال با مشارکت کمیساریار عالی پناهندگان ۵مدرسه ۹کلاسه و ۱۲کلاسه در شهرهای مشهد، تهران، قم و کرمان در مدت زمان کوتاهی ساختند و تحویل داده شده است که البته زمین این مدارس توسط آموزش و پرورش ارائه شده و ساخت آن توسط کمیسار عالی پناهندگان تقبل گردیده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان