۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین زائران از رفتن به مرز خودداری کنند/ آمار زائران از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشت/تمهیدات پلیس پیشگیری برای مراسم اربعین حسینی در سراسر کشور
کد خبر: ۳۹۰۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اوحدی:

زائران از رفتن به مرز خودداری کنند/ آمار زائران از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشت/تمهیدات پلیس پیشگیری برای مراسم اربعین حسینی در سراسر کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس اطلاعیه قرار گاه اربعین تا اطلاع ثانوی زائران از رفتن به مرز خودداری کنند.

زائران از رفتن به مرز خودداری کنند/ آمار زائران از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشت/تمهیدات پلیس پیشگیری برای مراسم اربعین حسینی در سراسر کشور
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس اطلاعیه شماره ۶ قرار گاه اربعین زائران از مراجعه به مرز تا اطلاع ثانوی خود داری کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون جمعیت منتظر برای عبور از مرز پیاده است، افزود: تا عبور این زائران از مرز سایر افراد مشتاق به زیارت ابا عبدالله حسین(ع) در ایام اربعین از مراجعه به مرز خود داری کنند.
اوحدی همچنین بیان داشت: تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه عبور کرده‌اند تا در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بازگشت عده‌ای از زائران که زودتر به کربلا و نجف عزیمت کرده‌اند آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از فردا تمهیدات بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور فراهم خواهد شد.
*تمهیدات پلیس پیشگیری برای مراسم اربعین حسینی در سراسر کشور سردار "معصوم بیگی" با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و ازدحام زائران در مرزهای جنوبی کشور، اظهارداشت: با تشکیل قرارگاه اربعین در پلیس پیشگیری، برنامه های ویژه ای برای تامین امنیت و ارائه خدمات انتظامی به زوار عزیز از سوی این پلیس اتخاذ شد.
وی افزود: به منظور مدیریت رفتار مجرمان که تابعی از عوامل وضعی است، تقویت انتظامی استان های درگیر با این موضوع و در مسیر زائران با اولویت استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان در دستور کار قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه هنگام بازگشت زوار، پلیس پیشگیری در آمادگی کامل قرار دارد، گفت: هماهنگی های لازم برای اسکان زائران در استان های یاد شده با استفاده از ظرفیت های استانی و محلی باید مدنظر باشد که با توجه به فصل سرما مشکلی ایجاد نشود.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه گفت: با توجه به برگزاری مراسم های ویژه اربعین حسینی در استان های قم، مشهد و تهران و نیز برنامه "بازماندگان از حرم" که قرار است از چند نقطه تهران به سمت حرم "حضرت عبدالعظیم حسنی" حرکت کنند، تمهیداتی اتخاذ شده و در این روز کلیه کلانتری ها و پاسگاه های سراسر کشور در آمادگی کامل قرار دارند.
منبع: باشگاه خبرنکاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان