۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تخلفات نانوایی‌ها زیر ذره‌بین نظارت/ جریمه ۲ تا ۱۰ برابری متخلفان
کد خبر: ۳۹۰۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محمدی خبر داد:

تخلفات نانوایی‌ها زیر ذره‌بین نظارت/ جریمه ۲ تا ۱۰ برابری متخلفان

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:‌ روزانه گشت مشترک سیار از نانوایی‌های سطح شهر بازرسی می‌کنند.

تخلفات نانوایی‌ها زیر ذره‌بین نظارت/ جریمه ۲ تا ۱۰ برابری متخلفان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تعزیرات یک وظیفه دارد و این وظیفه رسیدگی به پرونده‌هاست اما عده‌ای وظیفه تعزیرات را نظارت می‌دانند که این فکر دست نیست.
این مقام مسئول قضایی، در ادامه بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ نان، گشت مشترک سیار با حضور بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان و قاضی تعزیرات تشکیل شده و روزانه از نانوایی‌ها بازرسی صورت می‌گیرد.
وی اذعان کرد: بارها به اتحادیه ابلاغ کرده‌ایم که وظیفه نظارتی را به درستی انجام دهند و هرجا تخلفی مشاهده کردند به تعزیرات گزارش کنند.
محمدی اظهار داشت: در این گشت‌های سیار در صورتی که تخلف واحد صنفی نانوایی احراز شود در محل تشکیل پرونده شده و رأی صادر و همان جا پرونده مختومه می‌شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در خاتمه گفت: طبق قانون نظام صنفی برای تخلف گرانفروشی برای بار اول علاوه بر استرداد مازاد دریافت به خریدار ۲ برابر جریمه می‌شود و به ترتیب در مرحله دوم ۴ برابر، سوم ۶ برابر و نصب پارچه به عنوان متخلف، بار چهارم ۸ برابر ارزش تخلف جریمه و نصب تابلو به مدت یک ماه و برای بار پنجم ۱۰ برابر جریمه و محل کسب ۶ ماه تعطیل و نصب پارچه تخلف نیز صورت می‌گیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای یپام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان