۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استفاده از عنصر رنگ، خواسته های درونی نقاشان
کد خبر: ۳۸۹۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هنر نقاشی

استفاده از عنصر رنگ، خواسته های درونی نقاشان

تا پیش از قرن بیستم نقاشان در انتخاب رنگ از طبیعت پیروی می کردند ولی در آغاز قرن بیستم عنصر رنگ، بویی فردی و شخصی پیدا کرد و به عنوان خواسته های درونی نقاشان جای گرفت.

استفاده از عنصر رنگ، خواسته های درونی نقاشان
گروه فرهنگ و هنر صبح قزوین در تلاش است تا گام جدیدی را در جهت افزایش اطلاعات هنرجویان و علاقه مندان به هنر بردارد.
ازین پس قصد داریم تا به معرفی سبک های هنری برای آشنایی هنرمندان و علاقه مندان به هنر بپردازیم.
لذا در اولین قدم، از سبک های هنری قرن بیستم میلادی آغاز می کنیم.
تا پیش از قرن بیستم نقاشان در انتخاب رنگ از طبیعت پیروی می کردند ولی در آغاز قرن بیستم عنصر رنگ، بویی فردی و شخصی پیدا کرد و به عنوان خواسته های درونی نقاشان جای گرفت.
شاید بتوان گفت اولین سبکی که در نقاشی قرن بیستم شکل گرفت سبک فوویسم یا ددگری بود که تا جنگ جهانی اول ادامه داشت و مشهور ترین هنرمندان این سبک هنری ماتیس است و آندره درن، آلبر مارکه، رائول دوفی، موریس ولامینگ، جورج روئو از جمله هنرمندان این سبک هستند.
۳۰۰۱_۴۰۸ هنرمندان این سبک از میان عناصر بصری، بیشترین تغییر را در نور و رنگ به وجود آوردند و برخورد زمختی با رنگ داشتند و هماهنگی رنگی را بر موضوع مقدم می دانستند.
آن ها هرگونه بیان حسی و عاطفی را از نقاشی نفی کردند.
رنگ های متضاد را به طرز جسورانه ای در کنار هم قرار دادند و بی احتیاط، پرشور و غیر واقعی نقاشی کشیدند.
در نمایشگاه پاییزی به سال ۱۹۰۵ سیزده فوویست یا «دَدگر» آثارشان را به طور رسمی در شهر پاریس به نمایش گذاشتند، که با واکنش تند بازدیدکنندگان روبه رو شد.
آن ها با آثارشان به مقابله با سلیقهٔ عامهٔ مردم برخاستند و لویی وسل روزنامه نگار و منتقد ، پس از مشاهدهٔ آثار این گروه، به ایشان لقب فو (fauves) داد.
این کلمهٔ فرانسوی به معنای «دَد» یا «جانور وحشی» است.
l سبک فوویسم در شکل‌گیری هیجان‌نمایی (اکسپرسیونیسم) آلمانی تأثیر عمده‌ای داشت.
نمایش کنش های عاطفی هنرمند به موضوع کارش با استفاده از شدید ترین رنگ و قوی ترین خط در این سبک از شبیه سازی که تا قبل از آن بسیار رواج داشت مهم تر شد.
در سراسر آثار هنرمندان سبک ددگری یا فوویسم از خصوصیت انرژی تابشی رنگ ها و رنگ های شفاف استفاده شده است و با استفاده از رنگ ابراز احساسات می کردند.
انتهای پیام/۸۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان