۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سلامت اداری و اقتصادی تیغ تحریم و فساد را کند می کند
کد خبر: ۳۸۸۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر دادگستری:

سلامت اداری و اقتصادی تیغ تحریم و فساد را کند می کند

وزیر دادگستری با بیان اینکه تحریم و فساد ملی و اداری دو روی یک سکه هستند، گفت: سلامت اداری و اقتصادی، تیغ تحریم و فساد را در جامعه کند می کند.

سلامت اداری و اقتصادی تیغ تحریم و فساد را کند می کند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین،حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری «همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد» افزود: تحریم و فساد به صورت تیغه یک قیچی علیه کشور و ملت عمل می کنند و برای اینکه هم موتور اقتصادی جامعه از حرکت باز نیافتد و هم اجازه ندهیم تحریم ها کارساز و موثر باشند، باید بحث سلامت اداری و اقتصادی را در جامعه فعال تر سازیم زیرا سلامت اداری تیغ تحریم و فساد را کند می کند.
وی از برگزاری «همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد» با حضور سران سه قوه در ۱۷ آذر ماه در محل اجلاس سران خبر داد و گفت: این نشست خبری در حقیقت برای تبیین اهداف و برنامه های «همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه فساد» است.
پورمحمدی، فساد را از دغدغه های جدی همه جوامع دانست و افزود: اکثر کشورهای دنیا چه در سطح ملی و داخلی و چه در سطح بین المللی و فراملی با فساد روبرو هستند و البته قوانین و کنوانسیون های مختلف بین المللی در رابطه با فساد و قاچاق در ابعاد مختلف و پولشویی تصویب شده است.
به گفته وی، کنوانسیون مبارزه با فساد در سال ۲۰۰۳ میلادی - ۱۳۸۲ شمسی - تصویب شد.
رییس شورای سیاستگذاری «همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد» افزود: ایران از همان ابتدا به این کنوانسیون پیوست و پس از طی مراحلی تا سال ۸۸ و تصویب مجلس شورای اسلامی به عضویت رسمی آن درآمد.
وی گفت: قوانین ما نسبت به سالم سازی محیط کسب و کار و اقتصادی با جدیت برخورد کرد و قانون اساسی، موارد مختلفی در مورد این قضیه دارد، اما یکی از دغدغه های جدی نظام، میزان موفقیت در رابطه با سالم سازی محیط اداری و مبارزه با فساد است.
به گفته پورمحمدی، به علت عدم دسترسی به اهداف مورد نظر، مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده ای را صادر و وظایفی را در رابطه با سه قوه مورد تاکید قرار دادند.
وی با قرائتی از مطلع فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب که خشکانیدن فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره گشا در این رابطه مستلزم اقدام همه جانبه قوای سه گانه عنوان شده، افزود: این نکته بسیار اساسی و مهمی است که در فراز فرمان رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان