۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست/ به جا بودن انتقادات از شهریه بالای مدارس غیر دولتی
کد خبر: ۳۸۷۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست/ به جا بودن انتقادات از شهریه بالای مدارس غیر دولتی

غلامعلی حداد عادل گفت: در فضای مجلس بحث استیضاح جدی نیست و امیدوارم هیچ وقت این موضوع جدی نشود.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست/ به جا بودن انتقادات از شهریه بالای مدارس غیر دولتی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، غلامعلی حداد عادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست آموزش و پرورش از نهاد آموزشی تا نهاد فرهنگی تربیتی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص ظهور و بروز عرفان‌های کاذب در میان دانش آموزان‌ به ویژه دانش آموزان‌ دختر گفت: عرفان های کاذب پدیده‌ای است که در جامعه ما بعد از انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده وعلت‌‌ آن این است که در اصل نظام و در سیاست‌های کلی کشور بر معنویت تاکید می شود اما ر کار آن عرفان‌های کاذب نیز مجال ظهور و بروز پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: این اتفاق در جامعه ما به وقوع پیوسته و هشدار آن نیز در پی آن لازم است وباید به آموزشهای صحیح اخلاقی و عرفانی حرکتی کرد که جوانان تفاوت عرفان حقیقی را از کاذب تفکیک دهند.
حداد عادل در خصوص انتقادها در مورد بالا بودن شهریه مدارس غیر دولتی گفت: به دلیل آنکه خود نیز مدرسه اداره می‌کنیم می‌دانم که گرانی‌ دستمزدها موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود بنابراین شکایت و انتقاد از بالا بودن شهریه‌ها به جا است و مانند شکایت از انواع گرانی‌‌ها است اما اینکه بعضی از مدارس بخواهند از این را به سرمایه اندوزی وسود کلان دست پیدا کنند اشتباه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی مدارس نیز وجود دارند که سوداندوزی ندارند اما با مشکل گرانی مواجه هستند بنابراین برای برخی از مردم پرداخت شهریه مدارس غیر انتفاعی دشوار است.
وی در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در فضای مجلس بحث استیضاح جدی نیست و امیدوارم هیچ وقت این موضوع جدی نشود زیرا بحث جمع آوری امضا همیشه است اما در حال حاضر جو قالب این نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان