۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نسخه اصلاحی عصبانی نیستم به دست ما نرسید/ هیچ سایت خبری به دلیل نشرکذب فیلتر نشده
کد خبر: ۳۸۱۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جنتی در جمع خبرنگاران:

نسخه اصلاحی عصبانی نیستم به دست ما نرسید/ هیچ سایت خبری به دلیل نشرکذب فیلتر نشده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسخه اصلاح شده فیلم «عصبانی نیستم» برای تایید نهایی قبل از اکران هنوز به دست این وزارتخانه نرسیده است.

نسخه اصلاحی عصبانی نیستم به دست ما نرسید/ هیچ سایت خبری به دلیل نشرکذب فیلتر نشده
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، علی جنتی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) و درحاشیه نشست با سفرای کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اکران فیلم «عصبانی نیستم» گفت: این فیلم باتوجه به نسخه قبلی که دیده بودم ، قابل اکران نبود و قرار است اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.
وی تاکید کرد: تا زمانی اصلاحات لازم بر روی فیلم «عصبانی نیستم» اعمال نشود ، طبیعتا این فیلم قابل اکران نخواهد بود.
وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اکران فیلم «قصه ها» گفت: فیلم «قصه ها» را شخصا دیدم و این فیلم مشکل خاصی نداشته و قابل اکران است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازدید مجدد از بیستمین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: در روز افتتاحیه با توجه به فرصت بسیار کم از بخشی از نمایشگاه بازدید کردم.
وی توضیح داد: 560 غرفه مربوط به مطبوعات ، خبرگزاری ها و رسانه های خبری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 17 آبان فعالیت خود را آغاز کرده و تا جمعه ادامه دارد.
** عملکرد هیات نظارت برمطبوعات ازنگاه جنتی جنتی در ادامه عملکرد یک ساله هیات نظارت بر مطبوعات را عاملی برای رشد مطبوعات و رسانه ها در کشور عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته بسیاری از رسانه های خبری به ویژه رسانه های فعال در فضای مجازی رشد قابل توجهی را داشته اند.
** شناسنامه دار شدن رسانه ها وی همچنین بر گرفتن مجوزهای لازم و شناسنامه دارشدن رسانه های خبری فعال در فضای مجازی تاکید کرد.
جنتی در این خصوص تصریح کرد: شناسنامه دارشدن رسانه های خبری به نظم و انضباط در فضای مجازی و مسئولیت پذیری این رسانه ها که تحت پوشش قانون مطبوعات هستند ، کمک می کند.
**سایتی به دلیل نشر اکاذیب فیلتر نشده است جنتی در پاسخ به سوالی درباره فیلترشدن برخی از سایت های خبری به دلیل انتشار مطالب کذب ، گفت: تا به حال سایتی خبری به دلیل انتشار مطالب کذب و به آن معنا فیلتر نشده است.
وی با یادآوری مهلت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت و شناسنامه دارشدن سایت های خبری گفت: از آنجایی که این رسانه ها طبق قانون مطبوعات فعالیت می کنند، همانگونه که با نشریات برخورد می شود با آنها نیز برخورد خواهد شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی سایت های فیلترشده فاقد هرگونه شناسنامه و مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند و لذا 3 مرتبه به آن مهلت داده شد تا نسبت به ثبت سایت خود اقدام کنند.
جنتی با بیان این که برخی از سایت های خبری به مهلت های داده شده از سوی وزارت ارشاد بی توجهی کردند ، توضیح داد: تعدادی از این سایت ها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند تا برای فیلترشدن شان اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از سایت ها پس از مراجعه و رفع مشکل شناسنامه ای خود فعالیت شان را از سر گرفتند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان