۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی غیرقانونی است
کد خبر: ۳۷۸۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی غیرقانونی است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری اموال و املاک دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی کار غیرقانونی است.

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی غیرقانونی است
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، قاسم جعفری گفت: در قانون بودجه سال 93 و برنامه پنجم توسعه آمده است که آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی استفاده کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دوستان ما در آموزش و پرورش نام این قانون را بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی گذاشته اند، ادامه داد: به این معنا که در یک مدرسه غیردولتی که دارای صندلی خالی است می توانند از دانش آموزان مدارس دولتی که در مدارس با تراکم بالا تحصیل می کنند، استفاده کرده و سرانه هر دانش آموز را از وزارت آموزش و پرورش بگیرند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در این میان دوستان در آموزش وپرورش بر عکس عمل و اموال و املاک دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، حال آنکه قانون اجازه چنین کاری نداده و این کار غیرقانونی است.
جعفری یادآورشد: مشخص نیست که واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با چه مکانیزمی صورت می گیرد و آیا معلمان شاغل در این مدارس آموزش های لازم را گذرانده اند؟ وی افزود: در برخی موارد شنیده شده که شورای روستا، مدرسه دولتی را که به بخش خصوصی واگذار شده قفل کرده، زیرا نگران این هستند که سال آینده از دانش آموزان شهریه تحصیل در این مدرسه گرفته شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر می رسد دوستان در آموزش و پرورش قانون را در ارتباط با استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی درست متوجه نشده و یا نخواسته اند قانون را درست اجرا کنند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان