۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ویژه‌های برنامه‌های محرم شبکه سه اعلام شد
کد خبر: ۳۷۵۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ویژه‌های برنامه‌های محرم شبکه سه اعلام شد

برنامه‌های «توتیا»، «مثل باران»، «نامه‌های شفاهی» ،‌«کربلا تا کربلا» و «سمت خدا» از جمله برنامه‌های شبکه سه سیما برای پخش در ایام ماه محرم است.

ویژه‌های برنامه‌های محرم شبکه سه اعلام شد
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزاداری حسینی ویژه برنامه شبکه سه سیما معرفی شد.
به اسامی ویژه برنامه‌های این شبکه برای ایام محرم به شرح زیر است: خادمان حضرت سید الشهدا همراه با «توتیا» برنامه «توتیا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی صاحبی مجموعه مستندی ترکیبی است که در ماه محرم روز‌های یکشنبه 4، دوشنبه 5 وچهارشنبه 7آبان از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
این برنامه در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای به موضوع عزاداری و خادمان حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازد.
به تصویر کشیدن وقایع و سوژه‌های ناب مربوط به دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) و گفت‌و‌گو با ذاکران، شاعران و خادمان امام حسین (ع) از محورهای اصلی این برنامه است.
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست و در ماه محرم هرشب ساعت 20:30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
ترویج عزاداری‌های سنتی و پخش مداحی‌ها از شبکه سه سیما مداحی سعید حدادیان در هیات رزمندگان اسلام به تهیه کنندگی محمدرضا ایاز نیز از دیگر ویژه برنامه‌های محرم شبکه سه سیماست که در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 17:15 دقیقه و جمعه ساعت16:20 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
همچنین مداحی حاج محمدرضا طاهری از شنبه تا پنج شنبه ساعت 12:40 دقیقه، مداحی حاج مهدی میرداماد هر روز ساعت 19 و مداحی حاج مهدی سلحشور هر روز ساعت 14:30 و جمعه‌ها ساعت14روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.
پخش عزاداری‌های حسینی با هدف ترویج عزاداری‌های سنتی از جمله برنامه‌هایی است که گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سیما در کنار سایر برنامه‌های مناسبتی این ایام آماده کرده است.
پیرغلامان از ارادتشان به اهل بیت (ع) می‌گویند «مثل باران» نیز عنوان برنامه دیگری است که تصاویری از دوازدهمین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و کلام این افراد را در بر می‌گیرد.
این برنامه روزهای یکشنبه 4 و سه شنبه 6آبان ساعت 16 روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.
گفت‌و‌گو با بیش از 20 تن از پیر غلامان اهل بیت حاضر در این اجلاس، تشریح تفاوت‌های انواع مداحی‌ها و آسیب‌شناسی این حوزه از سایر بخش‌های برنامه است.
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و دانش شبکه سه سیما است که در مناسبت‌های مذهبی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
«نامه‌های شفاهی» از اهمیت دعای مادرمی گوید «نامه‌های شفاهی» نیز به عنوان ویژه برنامه‌ای دیگر از سفرکاروان‌های زمینی به عتبات است وهمراه با خاطرات مدیر کاروانی می‌شود که به دعای مادرش خادم زائران اهل بیت شده است.
این برنامه از دوشنبه 5 تا چهارشنبه 7 آبان روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد.
تصاویری از اماکن متبرکه و زیارتی و حال و هوا و فضای معنوی زائران از دیگر بخش‌های برنامه است.
«نامه‌های شفاهی» به تهیه کنندگی جان میرزایی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست.
از کربلای ایران تا کربلای معلی در «کربلا تا کربلا» «کربلا تا کربلا» با کاروانی همراه شده که هزینه این سفر معنوی را دو خیرعاشق اهل بیت عصمت و طهارت تقبل کرده‌اند.
این برنامه نگاهی گذرا دارد بر حال وهوای معنوی این زائران و پای خاطرات 350 تن از زائرینی نشسته که برای اولین بار به این سفر معنوی مشرف شده‌اند.
این برنامه شنبه 3آبان ساعت 16:45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
مباحث عاشورا و اهداف حماسه حسینی درسمت خدا «سمت خدا» که هر روز به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن کریم و شرح دعای جامعه کبیره و زندگی پر برکت و سیره امیر المومنین می‌پردازد به مناسبت شهادت سالار شهیدان هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورا و ریشه‌های این نهضت و اهداف حماسه حسینی تلفیق کرده است.
پرسش و پاسخ در مورد قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی است که سمت خدا به آن می‌پردازد.
این برنامه کاری از گروه فرهنگ ومعارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سیدحسینی و مناجاتی است که هر روز بجز پنج شنبه و جمعه از شبکه سه سیما ساعت 13:40 دقیقه پخش می‌شود و باز پخش آن هر روز بجز جمعه‌ها ساعت 5:15 دقیقه بامداد است.
عزاداری حسینی در تازه نفس برنامه تلویزیونی «تازه نفس» کاری از گروه سرگرمی و تفریحات سالم شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی محمود سلامیان که ویژه مخاطبان نوجوان و جوان است و در 5 قسمت ابتدایی خود به دلیل همزمانی با عزاداری حسینی حال و هوای مذهبی و رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد.
فضای برنامه و محتوای آن محزون‌تر و در دکور از رنگ‌های تیره تری استفاده شده است.
این برنامه در دهه اول محرم روزهای شنبه دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 15:45 دقیقه در 60 دقیقه روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.
منبع: تسنیم انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان