۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۹۰ هزار نفر از داعشیان در سوریه کشته شدند/ جریان شیرازی، آتش افروز جنگ شیعه و سنی
کد خبر: ۳۷۵۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذاهب و فرق:

۹۰ هزار نفر از داعشیان در سوریه کشته شدند/ جریان شیرازی، آتش افروز جنگ شیعه و سنی

حجت الاسلام محرابی در همایش مهدویت هیئت خادمان مهدی(عج) درباره تاریخچه بروز و ظهور داعش سخن گفت و جریان افراطی شیعی را نیز آتش افروز جنگ میان شیعه و سنی برشمرد.

۹۰ هزار نفر از داعشیان در سوریه کشته شدند/ جریان شیرازی، آتش افروز جنگ شیعه و سنی
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام محرابی کارشناس مسائل مذاهب و  فرقه ها در چهلمین همایش مهدویت هیئت خادمان مهدی(عج) حاضر شد و درباره ماهیت گروه پلید داعش سخن گفت.
وی با اشاره به روند تشکیل انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) ابراز کرد: انلاب اسلامی ایران موجب شد که علاوه بر بلوک غرب و شرق در دنیا بلوک اسلام نیز بوجود آید و قلوب مسلمانان جهان به این انقلاب نزدیک شد و امام(ره) حس استکبار ستیزی را در بین آنان احیا کرد.
محرابی خاطر نشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، جهاد به شکل امروزی در بین مسلمانان مطرح نبود و هیچ مبارزه اسلامی که بر مبنای حاکمیت الله و استوار بر جهاد، مبارزه و شهادت باشد، شکل نگرفته ود.
وی عنوان کرد: پس از انقلاب در لبنانی که پایگاه فساد در خاورمیانه محسوب می شد، بزرگترین جریان جهادی غیر حکومتی، یعنی حزب الله لبنان شکل گرفت، همچنین با این الگو دیگر گروه های جهادی در سایر کشورها نیز بوجود آمد.
این کارشناس مذاهب افزود: در سال 2010 جرقه هایی از بیداری اسلامی در بین کشورهای اسلامی زده شد و مسلمانان گام هایی به سوی حرکت های اسلامی برداشتند و غرب متوجه شد که درخت انقلاب اسلامی ایران درحال ثمره دادن است.
وی ادامه داد: غرب و هم پیمانانش به دلیل زیرساخت هایی که از گذشته آماده کرده بودند توانستند مسیر این حرکت های اسلامی را عوض کنند و جریان هایی مانند داعش را به عنوان مسائل درون فرقه ای ایجاد کنند.
IMAGE634399274937656250 محرابی یادآور شد: هم تشیع و هم اهل سنت دارای جبهه های نفاق می باشند و در بین 4 مذهب اهل تسنن، شافعی ها به شیعیان نزدیکتر و حنبلی ها از شیعیان دورتر هستند.
وی در توضیح سلفی گری گفت: سلفی به کسی می گویند که معتقد به بازگشت اندیشه به اندیشه های سلف صالح است یعنی بازگشت به دوران خلفا برای تشکیل حکومت اسلامی که خود سلفی ها به سلفی های خوب و سلفی های بد تقسیم می شوند.
این کارشناس مذاهب ادامه داد: بخشی از جنبش حماس سلفی هستند اما از نوع سلفی هایی هستند که آمریکا را استکبار جهانی و دشمن خود می دانند اما سلفی های بد کسانی هستند که بخشی از مسلمانان از جمله شیعیان را دشمن اصلی خود می دانند.
محرابی اظهار کرد: از سال 1985 تا 2001 جهان غرب با بحران عظیم رشد اسلام گرایی در دنیا مواجه شد زیرا کلیسا قدرت پاسخگویی به اندیشه های اسلام را نداشت بنابراین مردم به اسلام روی آوردند به طوری که در 15 سال رشد اسلام در اروپا 10 برابر شد.
وی افزود: این مسلمانان آماده مبارزه با اندیشه های حاکمیتی غرب و آمریکا بودند بنابراین نظام استکبار برای مهار این رشد با تئوری نظریه پردازان مشهور خود، شروع به فرقه گرایی و ایجاد گروه های جدید در اسلام کرد.
این کارشناس مذاهب در تشریح جریان های ایجاد شده توسط آمریکا اذعان کرد: زمانی که افغانستان توسط شوروی اشغال شد، آمریکا به صورت غیر مستقیم و با نفوذ بر عربستان، جریان تبلیغاتی در بین مسلمانان به راه انداخت که یک کشور مسلمان توسط کمونیست ها اشغال شده و مسلمانان باید آن را آزاد کنند.
محرابی یادآور شد: این مبارزان در افغانستان ماندند و گروه القاعده را تشکیل دادند در حالی که بن لادن مخالف مبارزه با شیعیان بود و از طرفی در اواخر عمر خود به مبارزه علیه آمریکا پرداخت و آمریکا که می دانست این ها روزی موی دماغش خواهند شد سعی کرد بخشی از آن ها از جمله بن لادن را بکشد.
simLFnV_535 وی درباره ابوبکر البغدادی عنوان کرد: این شخص یکی از افراد گروه القاعده بود که توسط آمریکایی ها آزاد شد و به وسیله او توانستند بخشی از رهبران گروه های سلفی که علیه آمریکا بودند را تحت تعقیب قرار دهند و بکشند.
محرابی اظهار کرد: ابوبکر البغدادی و چند تن دیگر توسط آمریکا هدایت شدند و یک جریان ضد شیعی به راه انداختند.
این کارشناس در ادامه گفت: برای ایجاد یک جنگ میان شیعیان و سنی ها علاوه بر تشکیل گروه هایی، نیاز به ابزاری بود تا بهانه این جنگ باشد بنابراین در مقابل جریان بغدادی در میان شیعیان به یکباره جریان افراطی به راه افتاد که ما از آن با نام جریان شیرازی یاد می کنیم.
وی افزود: این جریان افراطی شیعه توهین هایی به مقدسات اهل تسنن انجام دادند که در تاریخ بی نظیر بود و تا کنون هرگز شیعیان این چنین به اهل تسنن بی احترامی نکرده بودند و این توهین ها بهانه ای برای جنگ و لشگر کشی به سوریه و عراق شد.
این کارشناس درباره حضور داعش در سوریه ابراز کرد: آمریکا سعی کرد جریان بیداری اسلامی را به سمتی که می خواهد متمایل کند به شکلی که افراد زیادی از افراد داعش را وارد سوریه  و آنان را به عنوان مخالفان دولت بشار اسد معرفی کرد.
وی اذعان کرد: هدف این گروه از بین بردن جریان مقاومت در سوریه و سپس در حزب الله و حماس بود تا با این کار ایران تنها بماند، در شرایطی که این ها در تلاش برای سقوط بشار اسد بودند، مقام معظم رهبری وارد عمل شدند و گفتند بشار اسد باید حفظ شود.
محرابی خبر داد: تاکنون 90 هزار نفر از داعش توسط جوانان و مبارزان سوری کشته شده اند و 100 هزار نفر دیگر همچنان در این کشور حضور دارند.
این کارشناس عنوان کرد: ابوبکر البغدادی پس از دسترسی به منابع نفتی سوریه و عراق و همچنین دستیابی به منابع مالی این کشورها، خود را خلیفه نامید و اعلام حکومت اسلامی کرد و از طرفی تصمیم گرفت تمامی جریان های منطقه از جمله عربستان را از حکومت ساقط کند تا یک حکومت واحد اسلامی تشکیل دهد.
lj وی تحلیل کرد: ایران با حضور در منطقه در حال مبارزه با داعش بود و این موضوع موجب شد تا آمریکا و هم پیمانانش احساس خطر کنند و علیه داعش مبارزه کنند البته این مبارزه به صورت کامل نخواهد بود و آمریکا فقط بخشی از داعش را مورد حمله قرار می دهد زیرا برای اسلام هراسی همچنان به داعش نیازمند است.
محرابی در پایان با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل چنین جریان هایی، اذعان کرد: جریان شیرازی همچنان در حال شعله افروزی برای جنگ میان شیعیان و اهل تسنن است و همچنین در مراکز اهل تسنن هنوز هم صندوق هایی برای کمک و حمایت از داعش وجود دارد و در چنین شرایطی اگر می خواهیم حقیقت انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم باید از این نوع حمایت های جاهلانه جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/7006/ح  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان