۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دلیل گسترش فروش پایان نامه ها
کد خبر: ۳۷۳۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

افشین محمدی:

افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دلیل گسترش فروش پایان نامه ها

عضو شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و موسسات، همچنین نظارت نداشتن روی فعالیت آنها در سال های گذشته دلیل اصلی گسترش فروش پایان نامه است.

افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دلیل گسترش فروش پایان نامه ها
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، افشین محمدی روز دوشنبه بیان کرد: در چند سال گذشته فروش پایان نامه رشد نگران کننده ای داشته و این مساله می تواند از نظر علمی به دانشگاه ها آسیب برساند.
وی درمورد دلایل گسترش فروش پایان نامه ها، اظهار داشت: دلیل اصلی این مساله تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در موسساتی که حتی مجوز جذب دانشجو در این مقاطع را نداشتند جذب شده و برخلاف قانون تحصیل می کنند.
این استاد علوم ارتباطات، گفت: دانشگاه های پیام نور و بعضی از پردیس های دانشگاه های دولتی که اجازه گرفتن دانشجوی پولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را نداشته اند، تنها برای رقابت با دانشگاه آزاد، این وضعیت را به وجود آورده اند.
وی درباره موسساتی که در فروش پایان نامه فعالیت دارند، تصریح کرد: این موسسات رشد نگران کننده ای دارند و بدون هیچ ترسی مشغول به کار هستند، حتی در سایت های مختلف به تبلیغ کار خود می پردازند.
محمدی، با انتقاد از مجلات علمی و پ‍ژوهشی، اظهار کرد: نداشتن نظارت روی مجلات علمی و پ‍ژوهشی بسیار آسیب رسان است؛ این مجلات با دریافت پول، مقالات دانشجویان را چاپ می کنند و به بدنه علمی جامعه آسیب می رسانند که باید نظارت دقیقی روی کار آنها انجام شود تا سطح علمی دانشگاه های ما بیش از این آسیب نبیند.
عضو شورای اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بهترین راه برای مقابله با این مساله، نظارت دقیق روی پایان نامه ها است که بنظر می رسد یکی از بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه، پرداخت مبالغی به دانشجویان باشد.
این استاد دانشگاه، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در ایجاد انگیزه مالی نقش بسیار مهمی دارند و آنها می توانند در بهبود وضعیت پ‍‍ژوهشی موثر واقع شوند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان