۰۲/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۴ شنبه

صبح قزوین رشد درآمد اتاق بازرگانی استان قزوین
کد خبر: ۳۶۹۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۲ ساعت: ۱۵:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین عنوان کرد:

رشد درآمد اتاق بازرگانی استان قزوین

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: از ابتدای تصدی مدیریت اتاق بازرگانی قزوین قریب ۱۴ میلیارد بدهی داشتیم که طی این مدت نه تنها تمام آن بدهی را تسویه کردیم، بلکه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هم آورده داشتیم.

رشد درآمد اتاق بازرگانی استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی« صبح قزوین»، مهدی عبدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که صبح امروز در سالن جلسات وکیل‌التجار اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: ایران در عملیات وعده صادق ۲ با رونمایی از اقتدار بالای نظامی خود قدرت اقتصادی خود را هم به جهان نشان داد.

وی افزود: با نگاهی به دولت‌های بزرگ اقتصادی درمی‌یابیم که آنها در حوزه نظامی هم سرآمد هستند، قدرت نمایی ایران در منطقه و در برابر چشم جهانیان جدا از نمایش اقتدار دینی و ملی، می‌تواند رهاورد اقتصادی هم داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: موضوع امنیت و سرمایه‌گذاری با هم عجین هستند، شاید شرایط متزلزل امنیتی در منطقه به لحاظ سیاسی که فعلا مانع فعالیت‌های اقتصادی موثر باشد، اما در بلندمدت نمایش اقتدار ایران خودش می‌تواند برای کشور قدرت اقتصادی و آورده ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی استان قزوین امروز به لحاظ ساختمانی و تجهیزاتی کاملا تکمیل است و به هیچ شخص و نهادی بدهکار نیست و با افتخار سرمایه خود را دو برابر افزایش دادیم.

عبدیان گفت: از ابتدای تصدی مدیریت اتاق بازرگانی قزوین قریب ۱۴ میلیارد بدهی داشته که طی این مدت نه تنها تمام آن بدهی را تسویه کردیم، بلکه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هم آورده داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماهه نخست سال اظهار کرد: امروز خوشبختانه اتاق بازرگانی استان قزوین از رده دوم در کنار استان‌های تهران، تبریز، مشهد و ... در رده اول اتاق‌های بازرگانی کشور قرار دارد.

رئیس‌اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد: در ابتدای مسئولیتم تنها ۶۶۰ کارت بازرگانی برای افراد مختلف در استان صادر شده بود که تا آخر شهریور این تعداد به یکهزار و ۹۸۰ کارت بازرگانی رسیده است.

وی قانون تطبیق عناوین شغلی را یکی از مسائل پیش روی کارفرمایان و تولیدکنندگان دانست و گفت: با این کار تامین اجتماعی عملا پول مستمری بازنشستگی کارگران را از جیب کارفرما آن هم به صورت منطقی خارج کرده و کسری درآمد خود را جبران می‌کند.

ناترازی انرژی چالشی بزرگ پیش‌روی صنعتگران استان

وی با اشاره به موضوع ناترازی انرژی بیان کرد: ناترازی انرژی به عنوان چالشی بزرگ پیشروی صنعتگران تبدیل شده و با روند کنونی هیچ امیدی به حل آن توسط دولت‌ها نیست مگر اینکه به سمت تک نرخی شدن ارز و آزاد شدن قیمت انرژی حرکت کنیم.

عبدیان خاطرنشان کرد: اگر با همین روند حرکت کنیم تا سال ۲۰۳۰ این ناترازی در حوزه برق و گاز به ۵۰ درصد خواهد رسید و موجب ورشکستگی برخی صنایع خواهد شد.

وی عنوان کرد: جای تعجب است در همین شرایط بحرانی کنونی هنوز برای صنایع انرژی بر باز مجوز صادر می‌شود و انشعاب فروخته می‌شود.

افزایش تعاملات بین‌المللی با استفاده از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی

این فعال اقتصادی با اشاره به راه اندازی دفاتر اتاق بازرگانی در خارج از کشور اظهار کرد: به منظور افزایش ارتباطات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با چند استان دیگر وارد تعامل شده تا بتوانیم از ظرفیت یکدیگر برای تعاملات بین‌المللی استفاده کنیم.

وی افزود: همانگونه که این چند استان غربی کشور می‌توانند از ظرفیت دفتر اتاق بازرگانی استان در قزوین در اربیل عراق برای انجام معاملات بین‌المللی خود استفاده کنند، ما نیز بتوانیم در دفاتر آنها در کشورهای روسیه، امارات، چین، ترکیه و ارمنستان حضور و تعامل داشته باشیم.

عبدیان در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش رایگان به اعضای اتاق بازرگانی خبرداد و گفت: طی ۱۶ ماه ۴۱ دوره آموزش حضوری و آنلاین برای اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شده که همگی رایگان بوده است.

وی با اشاره به میزان صادرات استان اظهار کرد: وضعیت صادرات استان و فراخور آن در کشور مناسب نیست و این به دلیل عدم رفع تعهدات ارزی، ناترازی انرژی و دیگر مسائل است.

عبدیان در پایان گفت: ما با قانون تعهدات ارزی مشکلی نداریم، مشکل اصلی ما سر نرخ آن است، نمی‌شود کالا را با نرخ ارز نیمایی وارد کنیم، اما صادرات با نرخ آزاد انجام شود، این رانت وارداتی به اقتصاد کشور لطمه وارد خواهد کرد.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان