۰۲/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۴ شنبه

صبح قزوین شهادت هدیه‏ الهى است
کد خبر: ۳۶۹۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۲ ساعت: ۰:۲ ↗ لینک کوتاه

فرازی از وصیت‌نامه شهید «عبدالله زال‌بیگی»:

شهادت هدیه‏ الهى است

همزمان با سالروز ولادت شهید «عبدالله زال‌بیگی» در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار می‌خوانیم: «شهادت هدیه‏‌اى است الهى براى کسانى که لایق باشند ...»

شهادت هدیه‏ الهى است
شهید «عبدالله زال‌بیگی»، نهم مهر ماه سال ۱۳۴۵، در شهر تهران به دنیا آمد، پدرش فتح‌الله، کارگر بود و مادرش کبرا نام داشت و تا دوم متوسطه درس خواند. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیست و دوم اسفند ماه سال ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد و مزار مطهرش در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد. برادرش علی نیز به شهادت رسیده است.
 
متن وصیت‌نامه شهید عبدالله زال‌بیگی:
 
در این شرایط حساس، هر مسلمانى وظیفه خود مى‌‏داند راهى جبهه‏‌ها شود و از اسلام عزیز دفاع کند. مگر ما نبودیم که ایام قبل از جنگ در عزاداری‌هاى امام حسین(ع) مى‏‌گفتیم: اى حسین جان! اگر ما در کربلا بودیم یاری‌ات مى‏‌کردیم؟ اکنون این توفیق نصیبمان گشته و باید در جبهه‌‏هاى جنگ حق علیه باطل شرکت جوییم.
 
اکنون مردم و جوانان این کشور باید اسلام را زنده کنند و در این راه از شهادت هیچ ترسى نداشته باشند؛ شهادت هدیه‏اى است الهى براى کسانى که لایق باشند.
 
به عنوان آخرین وصیتم به شما پدر و مادر خوبم عرض مى‏‌کنم: همان طور که در رفتن من به جبهه، به خاطر رضاى خداوند مخالفت نکردید، در شهادت من هم گریه و زارى نکنید و خوشحال باشید که مرگ فرزندتان شهادت بوده و راهش، راهى جز رضاى خداوند نبوده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان