۰۲/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۴ شنبه

صبح قزوین زمین شقایق قزوین سر و سامان می‌گیرد
کد خبر: ۳۶۹۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۱ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

آنچه در صحن علنی شورای شهر قزوین گذشت؛

زمین شقایق قزوین سر و سامان می‌گیرد

در جلسه علنی شورای شهر قزوین حل مشکلات زمین شایق شامل روشنایی زمین و نگهداری از آن، زمین چمن مصنوعی، اصلاح ورودی‌ها، آماده‌سازی سرويس بهداشتی و نظافت کل مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

زمین شقایق قزوین سر و سامان می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین سه‌شنبه شب با دستور جلسه بررسی لوایح شهرداری و نامه‌های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورای شهر قزوین برگزار شد، با 15 لایحه شهرداری واصله از کمیسیون‌های مالی و عمرانی، شهرسازی و املاک شورا و... موافقت شد.
 
در جلسه شورای شهر قزوین که با نطق پیش از دستور محسن حق شناس آغاز شد، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و به شهادت رساندن سید مقاومت، سیدحسن نصرالله را محکوم و مسلمانان‌ جهان را به حمایت از مردم لبنان و غزه فراخواندند.
 
در جلسه علنی شورای شهر قزوین لایحه شهرداری پیرامون دریافت عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری در ملک مصطفی جعفرپور، همچنین دریافت عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین و تغییر کاربری در پرونده رزاز هاشمی مورد بررسی و با موافقت اعضای شورای شهر همراه شد.
 
در این جلسه با دریافت عوارض ارزش افزوده در ملک شایلین ابیوردی واقع در هفت‌سنگان و اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت عقد قرارداد تامین نیروی انسانی نگهبانی به تعداد ۲۰۰ نفر جهت مراقبت و نگهبانی از کلیه اماکن موافقت شد.
 
خرید دو دستگاه خودرو پراید وانت و دو دستگاه خودرو مزدا کابین‌دار، درخواست مجوز انعقاد قرارداد خدمات نظارت بر پروژه طراحی و اجرای مخازن ذخیره آب در بوستان باراجین از دیگر لوایحی بود که در جلسه شورای شهر قزوین به تصویب رسید.
 
 پایش تقاطع‌های دارای چراغ راهنمایی فرماندهی نگهداری و اپراتوری سیستم اسکتس به منظور زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی با رویکرد افزایش ایمنی معابر شهر از دیگر لایحه شهرداری بود که توسط اعضای شورای شهر قزوین مورد بررسی و با آن موافقت شد.
 
اعضای شورای شهر همچنین با توافق شهرداری با کمیته امداد خمینی ( ره) مبنی بر تفکیک یک قطعه زمین در مینودر، توافق شهرداری با آقای ناصر قاجار مبنی بر تملک بخشی از پلاک، توافق با آقای همتعلی افشار مبنی بر درخواست خرید نهر متروکه موافقت کردند.
 
لایحه شهرداری پیرامون استفاده از نظریه کارشناسی در پرونده‌های ماده 100 به جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، همچنین لایحه ساخت، اصلاح و نصب و جابه‌جایی تابلوهای معابر و الحاقی سطح شهر توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مورد بررسی و به تایید رسید.

خدمات رایگان سازمان آرامستان‌ها به ایثارگران

 در این جلسه همچنین مطابق قانون جامع ایثارگران با تعرفه رایگان قبور و خدمات به ایثارگران و جانبازان و خانواده آن‌ها موافقت شد.
 
اختصاص پارک حضرت مریم شهرک اندیشه به کودکان اوتیسم و سندروم داون و کم توانانان ذهنی از دیگر لوایحی بود که در جلسه علنی امروز به تصویب رسید.
 
محسن حق‌شناس در رابطه با این لایحه گفت: خانواده کودکان دارای فرزند اوتیسم و سندروم داون همواره به دلیل شرایط زندگی مورد رنج و زحمت هستند، این رنج در رابطه با اجتماع و نگاه‌های معنادار مردم دو چندان می‌شود.

اختصاص بوستان حضرت مریم به کودکان اوتیسم 
 
وی افزود: اختصاص یک بوستان تفریحی به همشهریان دارای معلولان کم‌توان ذهنی و فرزندان اوتیسم و ایجاد زیرساخت لازم برای استانداردسازی این فضا گامی موثر در بهبود شرایط رفاهی این عزیزان و خانواده‌های آنان است.
 
در این جلسه همچنین با اختصاص ۲۰۰ متر مربع از پارک رز برای ایجاد پایگاه اورژانس شهری و اخذ مجوز مناقصه برای پروژه ایزولاسیون سایت لندفیل عفونی مجتمع پاکسار موافقت شد.

زمین شقایق ساماندهی می‌شود

مهدی مهدیخانی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون شهرسازی و املاک شهرداری اظهار کرد: طی بازدیدی که از میدان شهید حسن‌پور داشتیم نظریات کارشناسی حول محور اصلاح هندسی این میدان صحبت و تقسیم کاری بین شهرداری و سازمان ترافیک شهرداری منطقه چهار صورت گرفت.

وی ادامه داد: طی این هفته همچنين بازدیدی از زمین شقایق صورت گرفت و مقرر شد مسائل این فضای ورزشی با تقسیم کار بین دستگاه‌های متولی حل شود.
 
عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: طی این بازدید حل مشکلات زمین شایق شامل روشنایی زمین و نگهداری از آن، زمین چمن مصنوعی، اصلاح ورودی‌ها، آماده‌سازی سرويس بهداشتی و نظافت کل مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

واگذاری املاک شهرداری قانونمند باشد

فاطمه اشدری نیز در این جلسه از واگذاری بدون ضابطه برخی امکانات شهری به گروه‌‍‌ها و افراد مختلف گلایه کرد و افزود: باید یک بررسی اجمالی شود که آیا قرارداد و ضابطه‌ای از طرف شهرداری با افرادی که از این املاک و امکانات استفاده می‌کنند، وجود دارد تا بتوان بهتر بر عملکرد آنها نظارت کرد.

وی افزود: ما در شورای شهر مخالف مساعدت و همکاری شهرداری با هیئت‌ها و گروه‌ها و افراد برای استفاده و در اختیار گذاشتن املاک شهرداری نیستیم اما انتظار داریم این واگذاری‌ها براساس یک ضابطه و قانون متقن صورت گرفته و بدون در و پیکر نباشد که قابل پیگیری باشد.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به وضعیت کنونی زمین شقایق قزوین اظهار کرد: از سال 1395 زمین شقایق به بخش خصوصی واگذار شد، از زمانی که این فضا در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، آیا برای آن شرط و شروطی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: زمین شقایق مردم ورزشی کردند و اگر نه از ابتدا یک زمین خاکی بود که کم‌کم به شکل پاتوقی برای پیاده‌رویی خانوادگی درآمد و زمین چمن برای آن ساختند، حال حق مردم است که در آن از بهترین امکانات برخوردار شوند.

اشدری خاطرنشان کرد: اینکه زمینی را به بخشی سپرده شده که متعلق به بیت‌المال است و بعد از چند سال زمین را شخم زده و بی‌‎سروسامان به شهرداری برگردانند نوعی بد عهدی و بی‌تقوایی است.

وی در پایان گفت: اگر قرار باشد کسی از منافع شهری بهره‌ای ببرد باید همه توانند از این امکان استفاده کنند، اگر اختیارات املاک شهرداری براساس ضوابط و قانون باشد یکسری ساماندهی صورت خواهد گرفت که جلوگیری تضییع حقوق مردم را خواهد گرفت.

گفتنی‌است؛ طرح کمک به محور مقاومت به منظور حمایت و کمک مالی به آوارگان لبنانی، فلسطینی توسط اعضای شورای شهر قزوین آماده و به شهرداری ارسال شد.
 
در این طرح مقرر شد اعضای شورای شهر قزوین ۵۰ درصد از حقوق مهر ماه خود را به برادران لبنانی خود اختصاص دهند.

انتهای خبر/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان