۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان قزوینی
کد خبر: ۳۶۹۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۹ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از پرداخت ۱۷۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۰۹ مددجوی تحت پوشش خبر داد.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان قزوینی
علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اقدامات بهزیستی استان قزوین در مسیر اشتغال‌زایی مددجویان اظهار کرد: بهزیستی استان قزوین همواره تلاش دارد تا با هدف تسهیل در امر اشتغال افراد تحت پوشش اقدامات موثری را از زمان شناسایی مددجویان جویای کار تا رسیدن به توانمندی اقتصادی آنان در دستور کار قرار دهد.
 
وی افزود: ارائه تسهیلات قرض‌­الحسنه بانکی خوداشتغالی یا کارفرمایی، تثبیت شغلی از طریق ارائه مشوق‌­های بیمه‌ای و پرداخت یارانه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت از جمله خدماتی است که بهزیستی استان در حوزه اشتغال به افراد واجد شرایط دریافت خدمات ارائه می‌دهد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: دو گروه مددجویی و غیرمددجویی گروه‌های هدف واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال بهزیستی را تشکیل می‌دهند که گروه مددجویان افراد دارای معلولیت و تحت پوشش معاونت سلامت اجتماعی هستند.
 
وی در ادامه توضیح داد: جامعه هدف تحت پوشش معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی استان متشکل از افرادی از قبیل بانوان سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست یا سرپرست خانوار، زنان و دختران آسیب­دیده یا در معرض آسیب اجتماعی، فرزند انتقال یافته به زندگی مستقل و افراد بهبود یافته از آسیب اعتیاد هستند.
 
دهباشی پور در ادامه به خدمات دفتر اشتغال بهزیستی استان در بازه زمانی 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال از محل تسهیلات «جزو 4 بند ب تبصره 2»، سال جاری یک هزار و 400 میلیارد ریال برای امر اشتغال افراد حائز شرایط تخصیص داده شده است.
 
وی افزود: در این راستا 500 نفر برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون 109 نفر در مجموع موفق به دریافت 173 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال شده‌‌اند.
 
این مسئول به سایر اقدامات در دست اجرا اشاره و عنوان کرد: همچنین یک هزار و  161 میلیارد ریال تسهیلات «جزو 3 بند ب تبصره 2»، سال 1403 برای امر اشتغال اختصاص یافته که در مرحله معرفی افراد مشمول به بانک است.
 
وی در پایان گفت: بیش از 10 میلیارد و 888 میلیون ریال تسهیلات از محل بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان و بالغ بر یک میلیارد و 533 میلیون ریال تسهیلات از محل بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان برای بحث اشتغال مددجویان تحت حمایت بهزیستی تخصیص یافته که به تازگی ابلاغ شده و در حال تنظیم اسناد مالی جهت پرداخت به مشمولان است.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان