۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین شهروندان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
کد خبر: ۳۶۹۴۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۷ ساعت: ۱۵:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

شهروندان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از آمادگی لازم استان برای فصل پاییز و آغاز بارش‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه با صدور هشدار هواشناسی و اعلام مدیریت بحران تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

شهروندان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
محمدرضا علیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه تحلیلی «صبح قزوین»؛ از آمادگی لازم استان برای فصل پاییز و آغاز بارش‌ها خبر داد و اظهار کرد: بر اساس روال گذشته همچنان لایه‌روبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در دستور کار قرار دارد و سازمان آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ملزم هستند که این اقدامات را ادامه دهند.
 
وی افزود: خوشبختانه سال گذشته حدود ۴۵ کیلومتر از حریم بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها لایه‌روبی شد که طی سال‌های اخیر این اقدام بی‌سابقه بوده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که شهروندان نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها را حریم بستر رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند که همین اقدام موجب گرفتگی پل‌ها و کانال‌های گذر آب رودخانه‌ها شود لذا این مکان‌ها مداوم باید رصد شوند تا در صورت بروز مشکل پاکسازی لازم انجام شود.
 
علیمی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا بعدازظهر امروز ادامه دارد، گفت: خوشبختانه با صدور هشدار هواشناسی و اعلام مدیریت بحران تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و موارد لازم به سازمان‌های متولی ابلاغ شده است. 
 
وی ادامه داد: با توجه به هشدار هواشناسی؛ از شهروندان درخواست داریم که ضمن رعایت موارد ایمنی در مناطق کوهستانی و اجتناب از فعالیت‌های گردشگری و حضور در حاشیه رودخانه‌ها؛ از توقف در این نقاط خودداری کنند تا خدایی ناکرده شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم همچنین به دامداران و عشایر توصیه می‌کنیم که دام‌های خود را نزدیک حریم بستر رودخانه‌ها نکنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان گفت: با توجه به لغزش سطح جاده‌ها در هنگام اولین بارش‌ها؛ انتظار می‌رود که رانندگان ضمن رعایت موارد ایمنی و حفظ سرعت مطمئنه، موارد لازم را حین رانندگی رعایت کنند و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این حوزه فعالیت لازم را داشته باشد تا ضمن ایجاد فرهنگ‌سازی شاهد حوادث ناخوشایند نباشیم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان