۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین پاسداشت سردار عراقی برگزار شد
کد خبر: ۳۶۹۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۲۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

پاسداشت سردار عراقی برگزار شد

آئین پاسداشت مقام سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی از فرماندهان نام‌آور دوران دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

پاسداشت سردار عراقی برگزار شد
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مراسم تجلیل از سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله عراقی از فرماندهان نام‌آور قزوین در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور یحی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندر قزوین و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی استان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در قزوین برگزار شد.


سردار عراقی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و این مراسم باید برای گرامیداشت شهدایمان باشد و بنده خود را لایق این مراسم نمی‌دانم، البته مدتهاست که دوستان به بنده لطف دارند و پیگیر برگزاری چنین برنامه‌ای هستند اما هر بار بنده مخالفت کردم، این برنامه هم تا دو سه روز قبل مطلع نبودم و وقتی برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته بود مطالع شدم در غیر این صورت قطعاً بازهم مخالفت می‌کردم. از همه فرماندهان و مسئولان خصوصا سردار آتانی که زحمت مراسم را کشیدند قدردانی می‌کنم.

سربازی هستم که کوله‌پشتی‌ام آماده است

وی افزود: من همچنان خود را سرباز نظام می‌دانم و کوله‌پشتی‌ام را آماده بسته‌ام و هر لحظه که فرمانده کل قوا دستور صادر کنند در هر کجا که صلاح بدانند به میدان نبرد خواهم رفت تا از نظام و انقلاب و مردم خود دفاع کنم. همچنین آماده نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی هستیم تا این لکه ننگین را از روی صحنه محو کنیم.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس و فرمانده دفاع مقدس و حوزه مقاومت با اشاره به همراهی همسرش در تمام این سالیان گفت: آن دوران به سختی کسی حاضر به زندگی با پاسدارها بود چون باتوجه به شرایط سخت دوران جنگ، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار ما است، با این وجود همسرم با تمامی سختی‌ها از روز اول در کنار بوده است تا به امروز، به طوری که در یکی از مجروحیت‌های سختی که داشتم از او خواستم به دنبال سرنوشت خود برود چراکه در زندگی با من باید این دوران سخت را تحمل کند اما او با بردباری و فداکاری در کنارم ماند و گفت همواره با هر سختی که باشد در کنارت هستم. تا به امروز که حدود 40 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد او با تمام سختی‌ها، نبودن‌هایم و مجروحیت‌هایی که داشتم پا به پای من حضور دارد.

عراقی یادآور شد: علاوه‌بر آثار مجروحیت‌های دوران جنگ نیز امروز عوارض شیمیایی هم به دیگر بیماری‌ها دامن زده و در این روزهای سخت همه اعضای خانواده همسر و فرزندانم تمام و کمال در کنارم هستند و قدردان این زحمات هستم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ سوریه و نابودی داعش هم توانستم بار دیگر در سنگر دفاع از حق حضور یابم و با تجاربی که از دفاع مقدس داشتیم، توانستیم کارهای بزرگی را انجام دهیم که این هم از برکات دفاع مقدس است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی هم در این مراسم اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که اهل انقلاب، جبهه و محوریت مقاومت اسلامی در عالم شدیم و کسانی هستیم که مستضعفان عالم به ما اعتماد می‌کنند و از ما آرامش دل می‌گیرند و احساس قوت و قدرت می‌کنند وقتی که برادران و خواهران انقلابی و ایمانی را در ایران مقتدر می‌بینند.

سردار عراقی به گردن همه ما حق دارد

وی ادامه داد: از عزیزانی که این مراسم را برگزار کردند تشکر می‌کنیم، سردار عراقی به گردن همه ما حق دارند، ما امنیت‌مان را مدیون امثال سردار عراقی‌های عزیز هستیم، اقتداری را که قطره قطره جمع شده و امروز اقیانوس بی‌کرانی است، مدیون این عزیزان هستیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این عزیزان هم مدیون قرآن و دین هستند، خدای متعال در آیه 78 سوره حج فرموده است «و جاهدوا فی الله حق جهاده»، سردار عراقی به این حکم خدای متعال عمل کرده است، خدای متعال در این آیه فرمان داده که در راه خدا جهاد کنید و آن گونه که شایسته است حق جهاد را ادا کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی حرکتی با فرمان خدا آغاز می‌شود، برکت پیدا می‌کند، خدای متعال در آیه 96 سوره نحل می‌فرماید هر چیزی که متعلق به شما باشد، سلیقه شما باشد، پیشنهاد شما باشد، این‌ها همه تمام می‌شود و تاریخ مصرف دارد، اما هر چیزی که خدایی باشد جاودانه و ماندگار است، برکت دارد و تمام‌شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: راهی که سردار عراقی‌ها رفتند به فرمان خدای متعال بوده است، ایشان حق جهاد را ادا کردند، وقتی حرکتی خدایی شد تبدیل به آیه 102 سوره آل‌عمران می‌شود که خدای متعال فرموده «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله حق تقاته»، یعنی این آیه محقق می‌شود که حق تقوا هم ادا می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: راه تقوا بن‌بست ندارد، به شکست نمی‌انجامد، ندامت، حسرت و پشیمانی در آن راهی ندارد، هر چه هست سرافرازی، سربلندی، عزت و اقتدار است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه جهاد فرموده‌اند جهاد یکی از درهای بهشت است، این در ویژه است و خدا آن را برای بندگان خاص خود باز می‌کند، این بندگان از این در به بهشت ورود پیدا می‌کنند.


وی یادآور شد: البته این گونه نیست که بگوییم رزمندگان عزیز ما در قیامت وارد بهشت می‌شوند، این عزیزان در همین دنیا هم خودشان بهشت هستند و شخصیت‌شان، جانشان و روحشان با آرامش بهشتی زندگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آدم‌هایی هستند که در همین دنیا بهشت هستند، در قیامت این بهشت‌های سیار را به بهشت ثابت وارد می‌کنند، برای مثال رسول اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) بهشت هستند، رزمندگانی هم که راه ائمه (ع) و انبیاء را می‌روند رنگ و بوی بهشتی می‌گیرند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: آن‌هایی هم که در مقابل دین و اسلام قرار گرفته‌اند جهنم متحرک هستند که در قیامت آن‌ها را به جهنم ثابت می‌برند، این صهیونیست‌های آدم‌کش و کودک‌کش که با عدالت و آزادی انسان‌ها می‌جنگند و بندگی را بر نمی‌تابند، جنس این‌ها جهنمی است، این‌ها را در قیامت کشان کشان به سمت جهنم ثابت می‌برند.

وی بیان کرد: امیدواریم خدا روح همه ما را بهشتی قرار دهد، دوست‌دار رزمندگان اسلام باشیم و کاری کنیم قبل از اینکه بمیریم در مورد ما بگویند «اشهد انک قد اقمت الصلاه»، خدا فرمان داده نماز را به پا دارید، آن کسی که نماز را به پا می‌دارد می‌توان در مورد او گفت «اشهد انک قد اقمت الصلاه».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سردار عراقی یک عمر پای کار اقامه نماز و اجرای فرمان امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و جهاد بوده است، بنابراین حقیقتا می‌توان در مورد ایشان گفت «اشهد انک قد اقمت الصلاه»، خدا ایشان و همه رزمندگان عزیز اسلام را در پناه خود حفظ کند.

گفتنی است در انتهای این مراسم از تندیس نشان کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین با حضور سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا و فاطمه اللهیاری فرزند شهید احمد اللهیاری رونمایی شد.

در پایان این مراسم، حکم ریاست هیئت تفقد خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از سوی سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب، به سردار عبدالله عراقی ابلاغ شد.

انتها خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان