۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جمع آوری ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته
کد خبر: ۳۶۹۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور خبر داد:

جمع آوری ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور از جمع آوری ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور و استفاده و هزینه کرد آن در محل‌های تعیین شده خبر داد.

جمع آوری ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته
به گزارش خبرنگارسرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، حسین نبی‌لو در همایش هماهنگی، توسعه و ترویج زکات که پیش از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین در حوزه زکات موارد ابلاغی به درستی انجام شده و کوچکترین تخلفی در حوزه زکات صورت نگرفته است.
وی افزود: براساس ماده 4 قانون زکات، زکات جمع‌آوری شده یا باید با اجازه ولی‌فقیه هزینه شود یا بر اساس مصوبه شورای مرکزی برای آن فرآیند مصرف تعریف گردد.
نبی لوخاطرنشان کرد: سه نفر از نمایندگان رهبر معظم انقلاب در شورای مرکزی زکات کشور نظارت بر مصرف زکات در استان‌ها را به نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها تفویض کرده‌اند تا نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها بر امر مصرف زکات در سطح استان‌ها نظارت کند.
این مقام مسئول یادآورشد: هرساله قبل از جمع‌آوری زکات، ساز و کار هزینه‌کرد آن مستندسازی می‌شود.
هر ساله قبل از جمع‌آوری زکات مسئولان امر به روستاها و محلات مراجعه کرده و وجود زکات در محله یا روستای مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند.
نبی لو ادامه داد: در صورتی که آن روستا یا محله مشمول پرداخت زکات بود در خصوص نحوه هزینه‌کرد زکاتی که از آن‌جا جمع‌آوری می‌شود از معتمدان محل سئوال می‌شود تا از پیشنهادات آنان نیز به منظور برنامه‌ریزی برای هزینه‌کرد زکات استفاده شودونظرات و پیشنهادات ائمه‌جمعه شهرستان‌ها نیز در فرم مربوط به جمع‌آوری زکات باید لحاظ شود.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشورعنوان کرد: در سال جاری 38 هزار و 400 محل و روستا که شرایط پرداخت زکات را داشتند، فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند و فرم لیست ها تهیه شده است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام راحل در زمینه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده پس از تکمیل فرم‌ها حتی اجازه اظهار نظر نیز نداشته و وظیفه دارد زکات جمع‌آوری شده را در مواردی که تأیید شده هزینه کند.
نبی لو خاطرنشان کرد: درسال گذشته 270 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری و در محل‌های تعیین شده هزینه شده است.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور اظهارکرد: مسئولانی که در نظر دارند پیشنهادی در مورد نحوه مصرف زکات داشته باشند باید قبل از جمع‌آوری فرم مربوط به زکات نظرات خود را ارائه دهند زیرا پس از امضای فرم توسط امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه دیگر نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد.
نبی لو تصریح کرد: اگر به هر دلیلی قرار باشد فرم مربوط تغییر کرده و نظری به آن اضافه شود باید تمام مراحل تکمیل فرم از ابتدا انجام شود که در بسیاری از موارد مقدور نیست زیرا قانون‌گذار بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب چنین فرآیندی را برای جمع‌آوری و مصرف زکات تعریف کرده است.
انتهای پیام/3007/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان