۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین تجزیه ایران هدف صدام از آغاز جنگ بود  
کد خبر: ۳۶۹۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۲۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران:  

تجزیه ایران هدف صدام از آغاز جنگ بود  

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: هدف صدام از آغاز جنگ تحمیلی تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان، کردستان و سه جزیره مهم ایران از کشور بود.  

تجزیه ایران هدف صدام از آغاز جنگ بود   
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین به نقل از «یزدرسا»، عباس سلیمی‌نمین در نشست برخط با موضوع «سنگر بیداری؛ بررسی ابعاد تحریف دفاع مقدس» با اشاره به رشادت‌های ملت‌ ایران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر این معنا را بپذیریم که دفاع ملت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ این کشور است، امکان ندارد این برگ مکدر و تاریک شود.
 
وی افزود: توضیح دفاع مقدس برای نسلی که این دوران را درک نکرده است بسیار مهم است، چرا که در ذهن این افراد شبهه‌هایی از سوی دشمن در حال شکل‌گیری است.
 
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: در بخشی از ایجاد این شبهات این مسئله مطرح بود که تمام صیت‌نامه‌های شهدا از پیش تعیین شده بود و برای همگان این متون تکراری به عنوان وصیت‌نامه در نظر گرفته می‌شد.
 
وی افزود: امام راحل در دوران دفاع مقدس دست یاری به سوی دشمنان ایران در دنیا دراز نکردند و در آن دوران کشورهای عربی همچون عربستان، کویت، امارات، اردن، مصر، و ... حاضر نبودند که به ایران کمک کنند چرا که صدام در مقابل دوربین قرارداد الجزایر را پاره کرده بود.
 
سلیمی‌نوین با بیان اینکه متجاوز بودن صدام و عراق توسط کشورهای عربی که عنوان شد حاضر نبودند در برابر متجاوز بایستند، گفت: در آن دوران به صورت رسمی دنیا تلاش داشت که کشور ایران را تجزیه کند و به صورت رسمی اعلام کرده بودند که خوزستان و سه جزیره مهم ایران باید از این کشور جدا شود.
 
وی ادامه داد: صدام در ایران عملیات‌هایی را انجام می‌داد و با بمباران روستاها و شهرها به ویژه در مرز ایران، مردم ایران را به شهادت می‌رساند و در نهایت نه تنها ابراز پشیمانی نمی‌کرد بلکه غرامت اعلام شده از سوی جوامع بین‌الملل را پرداخت نمی‌کرد.
 
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه ایران در آن دوران تلاش کرد تا از حیث دفاعی به آمادگی لازم برسد و در مقابل صدام ایستادگی کند، اظهار کرد: صدام باید تصمیم می‌گرفت که چه واکنشی در برابر آمادگی ایران داشته باشد و نکته جالب توجه این است که در آن دوران در رسانه‌های خارجی هیچ موردی در این زمینه مطرح نکردند.
 
وی ادامه داد: در اسناد تاریخی دخالت آمریکا، اسرائیل، انگلیس و نهضت آزادی در جنگ عراق و ایران بیان شده است که در آن دوران این عناصر به عراق کمک می‌کردند؛ دشمن در آن دوران تلاش کردند تا تمام این اسناد را زیر سوال ببرند.
 
سلیمی‌نوین با اشاره به اسناد موجود در خصوص جلسه‌های برگزار شده با نیروی آمریکا بیان کرد: اسناد بسیاری وجود دارد که حمایت آمریکا به صورت سلاح برای تجزیه‌طلبان کردستان ارسال می‌شد و آمریکا تلاش می‌کرد تا با تقویت نیروهای تجزیه‌طلب به ایجاد جنگ داخلی در کشور دامن بزند.
 
وی با بیان اینکه در حمایت از نیروهای تجزیه‌طلب داخلی صدام نیز نقش بسیار پررنگی داشت، عنوان کرد: در دورانی جنگ تحمیلی رقم خورد که دشمن شرایط ایران را برای شروع جنگ مناسب می‌دانست؛ چرا که شرارت‌های داخلی را در ایران تقویت کرده بودند و پس از تلاش برای تجزیه ایران اقدام به آغاز جنگ ترکیبی کردند.
 
 
 
انتهای خبر 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان