۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین بنای مجاور گلزار شهدای فدک غیرقانونی بود
کد خبر: ۳۶۹۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۲۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

بنای مجاور گلزار شهدای فدک غیرقانونی بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: تخریب سازه حسینیه مجاور گلزار مطهر شهدای بوستان فدک قزوین به علت عدم ایمنی لازم و امکان بروز حوادث ناگوار در این حسینیه دانست.

بنای مجاور گلزار شهدای فدک غیرقانونی بود
به گزارش صبح قزوین، چندروزی است خبر تخریب حسینیه مجاور یادمان شهدای گمنام بوستان بزرگ باراجین قزوین در رسانه‌ها منتشر شده است.

محمد امیری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ قزوین» در خصوص حواشی تخریب سازه مجاور گلزار شهدا اظهار کرد: تخریب سازه حسینیه مجاور گلزار مطهر شهدای بوستان فدک قزوین به علت عدم ایمنی لازم و امکان بروز حوادث ناگوار در این حسینیه دانست.
 
وی افزود: بسیاری از مراجعین و زائرین گلزار شهدای بوستان فدک مدتهاست موضوع ساماندهی محوطه گلزار شهدا و احداث مجموعه فرهنگی محوطه گلزارشهدا را مطالبه می‌کنند و با بررسی‌های انجام شده و برآورد هزینه‌های لازم، احداث مجموعه فرهنگی در این مکان در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قرار گرفت.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشریح کرد: مدتی است یکی از مجموعه‌های فرهنگی و متولیان یکی از هیأت‌های قزوین اقدام به برپایی موکب موقت عزاداری با سازه‌های داربست فلزی کرده بودند.
 
امیری مقدم ادامه داد: بعد از چندماه برای افزایش استحکام و امنیت این بنا، پیرامون آن با سازه‌های بتنی و گچ پیش‌ساخته محصور می‌شود که موجب بهم خوردن منظر پیرامونی یادمان شهدای گمنام شده بود و تنها در ایام پایان هفته مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مسئول  اظهار کرد: تصرف زمین یادمان و احداث بنای مذکور غیرقانونی بوده و علیرغم تذکرات مکرر متاسفانه اقدام لازم از سوی مسولین هیئت صورت نگرفت که در نهایت، بنیاد اقدام به جمع‌آوری این سازه کرد.
 
وی تأکید کرد: بنا داریم حسینیه و ساختمان مرکز فرهنگی گلزارشهدای گمنام را برای استفاده عموم مردم و برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی احداث کنیم و برآوردهای مالی و مهندسی لازم برای این کار انجام پذیرفته است.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: هم اکنون کار مطالعاتی و مهندسی ساخت ساختمان جدید در جوار شهدای گمنام فدک آغاز شده است همچنین موزه دفاع مقدس و مقاومت قزوین در ضلع جنوبی گلزار شهدای گمنام فدک قرار دارد که در تاریخ ۹ مهر سال جاری با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان