۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین سردار عراقی شهید زنده است
کد خبر: ۳۶۹۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۱۷:۲۷ ↗ لینک کوتاه

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

سردار عراقی شهید زنده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سردار عراقی یک شهید زنده است، گفت: سردار عراقی یک چهره ملی و تاثیرگذار است و نه تنها در ایران بلکه در سوریه و جنگ با داعش هم اثرگذار بود.

سردار عراقی شهید زنده است
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، سردار رحیم‌صفوی در آئین تکریم و پاسداشت سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: قوای مسلح یک کشور اساس استقلال یک ملت ک و کشور در مقابل تهدیدات خارجی هستند.

وی با اشاره به نقش ارتش، سپاه و بسیج افزود: هم‌اکنون که ۳۶ سال از پایان جنگ می‌گذرد، نیروهای مسلح با رهبری‌های خردمندانه و دوراندیشانه رهبر انقلاب اسلامی مقتدرانه در صحنه هستند؛ البته در زمان امام (ره) کسانی بودند که می‌خواستند سپاه و ارتش ادقام شود اما امام خمینی(ره) با مشورتی که با آیت‌الله خامنه‌ای داشتند، یا این پیشنهاد مخالفت کرده و اعلام کردند که هر دو نیروی مسلح بازوی انقلاب اسلامی باشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: کشور نیاز به استراتژی و فرماندهان خردمند،  آرام، دانا و عالم در زمان‌های بحران دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم قزوین با تقدیم شهدا در دفاع مقدس خوش‌درخشیدند؛ عنوان کرد: سردار عراقی در زمان جنگ درجه‌لی نداشت اما ۵ هزار تا ۱۰ هزار نیرو را مدیریت می‌کرد.

رحیم‌صفوی ادامه داد: خداوند عالم برای ما برنامه دارد و مهم این است که در مسیر خدا حرکت کنیم، سردار عراقی هم در زمان خوبی به دنیا آمده و هم تصمیم درستی گرفته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه من اعتقادی به درجات ندارم، گفت: درجه ما در واقع خداپرستی، تقوا و مردم‌داری ما است و این درجات نظامی هم بنا بر چارچوب‌های سازمانی است.

رحیم‌صفوی تاکید کرد: سردار عراقی یک شهید زنده است و علاوه‌بر بر دانش نظامی، امروز به درجه دکتری علوم سیاسی در دانشگاه تهران رسیده و اهل علم و عمل است.

وی با اشاره به شجاعت سردار عراقی ابراز کرد: سردار عراقی یک چهره ملی و تاثیرگذار است و نه تنها در ایران بلکه در سوریه و جنگ با داعش هم اثرگذار بود به طوری که حاج قاسم به زور او را از خط مقدم به عقب می‌کشید.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: به وجود این سرداران و دیگر چهره‌های این استان از جمله سیدالاسر ابوترابی، سرلشکر شهید عباس بابایی، سردار شهید حسن‌پور افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: سردار شهید حسن‌پور در عملیات خیبر و در لشکر علی بن ابی طالب که گردان‌های قزوین جزو آن بودند نیز به عنوان فرمانده افتخارآفرین بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: شهید زین‌الدینی و حسن‌پور در خط می‌جنگیدند و امام فرمودند که »جزایر باید آزاد شود» و فرماندهان قزوین در جزیره جنوبی مردانه جنگیدند تا فرمان امام (ره)  اجرا شد.

رحیم‌صفوی با اشاره به درجات جانبازی سردار عراقی عنوان کرد: این سردار سرافراز اسلام تا مرز شهادت چندین بار رفته است و زندگی ایشان سراسر در مسیر جهاد در راه خدا بوده است؛ همچنین خانواده او به ویژه همسر و فرزندانش در این مسیر همراه ایشان هستند.

انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان