۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین مرگ تدریجی انگیزه‌ها با اعتیاد به فضای مجازی
کد خبر: ۳۶۹۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۴ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سواد رسانه مطرح کرد:

مرگ تدریجی انگیزه‌ها با اعتیاد به فضای مجازی

کارشناس سواد رسانه گفت:وقتی فرد از قیاس خود با دیگران دست بردارد، از مُد پیروی نکرده و با نگرش عاقلانه برای خود تصمیم بگیرد، قطعاً در آینده کوتاه زندگی بسیار شیرین‌تری را درک می‌کند.

مرگ تدریجی انگیزه‌ها با اعتیاد به فضای مجازی
حدیثه پیله‌چی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در رابطه با «کلیشه بدن» در رسانه اظهار کرد: آنچه متأسفانه در کلیشه بدن اتفاق افتاده این است که برخی از کودکان، نوجوانان و قشر جوان ما نسبت به بدن خود احساس کمبود می‌کنند و در نظر دارند آن را تغییر دهند به این دلیل که می‌خواهند خود را شبیه ستاره‌های هالیوودی کنند.
 
وی افزود: اگر به ستاره‌های هالیوودی چند دهه گذشته بنگریم؛ بسیاری از ستارگان سینمای جهان ظاهری کاملاً متفاوت با ستارگان امروزی داشتند اما معیار زیبایی درگذشته با امروز با مد پیشرفته و تغییر کرده است.
 
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان قزوین ابراز کرد: در هر دوره یک مُد روی کار می‌آید و مردم را به‌ نوعی اغوا می‌کند که صرفاً نماد برتری و زیبایی شما همین است و درحالی‌که به هیچ‌یک از ابعاد معنوی فرد اهمیت داده نمی‌شود.
 
پیله‌چی عنوان کرد: قطعاً اگر روح، فکر، ایمان، فداکاری، تعاملات اجتماعی، علم و دانش فردی را به‌عنوان ویژگی‌های برتر انسانی در نظر بگیریم دیگر زیبایی و مصداق‌های آن در اولویت‌های پایین جامعه قرار می‌گیرد و آن‌ زمان است که به سمت تعالی و رشد سوق پیدا خواهیم کرد.
 
مسئول معاونت نسرای فضای مجازی استان قزوین با بیان اینکه جامعه‌ای که در یک رقابت ناعادلانه به نام زیبایی قرار می‌گیرد؛ تنها برندهای مُد و لباس، مافیای لوازم‌ آرایش و عمل‌های زیبایی هستند که از این ماجرا سود می‌برند، افزود: بعد از مدتی ممکن است که چهره‌های طبیعی و بدون عمل جراحی، مد شوند بنابراین قطعاً افرادی که انواع عمل‌های زیبایی را روی صورت خود انجام داده‌اند، دچار ناامیدی شده و شاید هرگز نتوانند صورت‌ خود را به حالت طبیعی بازگردانند.
 
وی اضافه کرد: اگر فردی صرفاً ظاهر خود را مدنظر قرار داده و نسبت به دیگر ویژگی‌های برجسته انسانی بی‌توجه شود در هر صورت دچار یاس و ناامیدی شده و بازنده این بازی خواهد شد.
 
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان قزوین تشریح کرد: اگر این افراد عمل‌های زیبایی را انجام ندهند، احساس خود تحقیری و خود کم پنداری پیدا می‌کنند و در صورت انجام هم اگر بعد از مدتی چهره طبیعی مُد شود بازهم دچار یاس و ناامیدی خواهند شد که چرا با وجود این همه هزینه در مرکز توجه قرار ندارد.
 
پیله‌چی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که با آن می‌توان از این معضل نجات پیدا کرد، این است که فرد با خود خلوت کند و سعی کند از اعتیاد رسانه‌ای دور شود،چراکه قطعاً اگر به روح متعالی که خداوند به انسان‌ها عنایت کرده فکر کند، از این مسابقه خارج‌شده و حال برای اعتلای خود تلاش می‌کند.
 
وی افزود: وقتی فرد از قیاس خود با دیگران دست بردارد، از مُد پیروی نکرده و با نگرش عاقلانه برای خود تصمیم بگیرد، قطعاً در آینده کوتاه زندگی بسیار شیرین‌تری را درک می‌کند.
 
این مسئول گفت: همچنین فرد با این اقدامات از یک رقابت ناعادلانه خارج‌شده، به رفتارها و وضعیت علمی و جایگاه واقعی اجتماعی خود بیشتر دقت می‌کند و حالا می‌تواند در مسابقه بهتر شدن نسبت به دیروز خود تلاش کرده و در آن موفق شود.
 
این کارشناس سواد رسانه در پایان تصریح کرد: افراد باید خود را در یک رقابت عادلانه قرار دهند به‌طوری‌که که هر چه تلاش بیشتری در راستای علم و پژوهش، فرهنگ و هنر و تحقیقات مختلف ارزشمند و اثرگذار داشته باشند، به درجات بالاتری می‌رسند و این‌گونه موجب افتخار خواهند شد.
 
انتهای خبر/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان