۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین دفاع مقدس میدان عظیم تجربه‌ها بود
کد خبر: ۳۶۹۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

دفاع مقدس میدان عظیم تجربه‌ها بود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ تحمیلى هشت ساله به همه مستکبران عالم که برای نهال نوپای جمهوری اسلامی ایران دندان نیز کرده بودند، نشان داد که تهاجم به جمهوری اسلامی پرهزینه و بی‌نتیجه است.

دفاع مقدس میدان عظیم تجربه‌ها بود
سالار آبنوش در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در تشریح دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور اظهار کرد: در خصوص جنگ تحمیلی و دفاع مقدس لازم است بدانیم که جنگ ما یک جنگ دفاعی بود و به همین دلیل هم آغاز جنگ را گرامی می‌داریم چراکه گرامیداشت یک دفاع ملی و انسجام است.
 
وی افزود: دو تفاوت میان جنگ دفاعی با جنگ تهاجمی وجود دارد که جنگ تهاجمی نشان از خوی تجاوزطلبی است اما جنگ دفاعی نشان از غیرت و انسجام مردم است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدس به دلیل همین دفاعی بودن، موجب غیرت و تعصب و وفاداری عمیق انسان‌ها به آرمان‌هایی شد که به آن‌ها پایبند بوده و برای آن انقلاب کرده بودند. 
 
آبنوش اضافه کرد: عامل دیگر اهمیت دفاع مقدس این است که آرمان‌های والایی چون وطن، دین و عقیده و اسلام در آن محور بود.
 
این مسئول اذعان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند، در جنگ تهاجمی، این موضوعات مطرح نیست ولی در دفاع مقدس ما، دفاع از وطن، دفاع از هویت ملی و دفاع از ارزش‌هایی است که وجه تمایز آن با سایر جنگ‌هاست.
 
وی اضافه کرد: ملت غیور ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تهدید جنگ را به معنای حقیقى کلمه به یک فرصت بزرگ تبدیل کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری، دفاع مقدس به یک آزمایشگاه عظیم؛ یک میدان عظیم تجربه‌ها تبدیل شد و دستاوردهای امروز محور مقاومت هم از این موضوع نشأت می‌گیرد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جنگ تحمیلى هشت ساله به همه مستکبران عالم که برای نهال نوپای جمهوری اسلامی ایران دندان نیز کرده بودند، نشان داد که تهاجم به جمهوری اسلامی پرهزینه و بی‌نتیجه است. 
 
آبنوش با بیان در جنگ تحمیلی فقط رژیم صدام در مقابل ما نبود، عنوان کرد: رژیم بعث و نیروهای مسلح صدامی از آمریکا و شوروی حمایت می‌شد و شکست نیروهای مهاجم به کشور ما، در واقع شکست عمده قوای قدرت‌های مسلح عالم و سیاست‌های شیطانی آن‌ها بود.
 
رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم که مبارزان غزه، برادران اهل سنت و حزب‌الله قهرمان در لبنان دلیرانه در برابر رژیم صهیونیستی از اسلام دفاع می‌کنند نتیجه همان الگوهای دفاع مقدس است، بی‌تردید الگوی مقاومت در دفاع از غزه و حرم، الگوی دفاع مقدس است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان